سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازرسی از عطاری‌ها و شرکت‌های توزیعی ملزومات و تجهیزات پزشکی شهرستان آبادان

کارشناسان واحد فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، از مراکز عرضه گیاهان دارویی و عطاری‌ها در شهرستان آبادان بازرسی بعمل آوردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،زینب جوانمردی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دیروز در ادامه بازرسی‌های مستمر، کارشناسان معاونت غذا و دارو آبادان از مراکز عرضه کننده گیاهان دارویی و چندین باب عطاری در شهرستان آبادان بازرسی کردند.

او افزود: طی بازرسی‌های انجام شده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم فروش دارو‌های گیاهی، پودر‌های گیاهی ترکیبی دست ساز، اصالت، سلامت کالا، تاریخ انقضاء، عدم فروش کالای قاچاق و غیر مجاز متذکر گردید و با مشاهده موارد مغایر با دستورالعمل‌های بهداشتی و اقلام غیر مجاز، نکات لازم و ضروری تذکر داده شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: طی بازرسی انجام شده تعدادی عرقیات تاریخ گذشته مشاهده گردید که در محل معدوم شدند.

بازرسی از شرکت‌های توزیعی ملزومات و تجهیزات پزشکی

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین گفت: کارشناسان واحد تجهیزات و ملزومات پزشکی این معاونت از شرکت‌های توزیعی ملزومات و تجهیزات پزشکی شهرستان آبادان بازرسی بعمل آوردند.

او افزود: در این بازرسی که به صورت سرزده از مراکز مذکور انجام شد، تمامی اقلام از جمله اقلام سلامت محور، از لحاظ کیفیت، اصالت، قابلیت مصرف و رعایت قیمت، بررسی گردید و جهت پاره‌ای از تخلفات مراکز بازرسی شده، طی صورت جلسه در محل به منظور ارجاع به مراکز قانونی ذیصلاح اقدام لازم انجام پذیرفت و در زمینه موارد قانونی از جمله ثبت اصناف در سامانه imed، رعایت قوانین صدور پیش فاکتور و فاکتور و خرید و فروش از شبکه تامین کنندگان مجاز ثبت شده در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تجهیزات پزشکی به آدرس www. imed. ir اطلاع رسانی مجدد صورت گرفت.

جوانمردی در پایان تصریح کرد: در همین راستا شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان گرامی است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.