سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم فرهنگسازی برای پیشگیری از شیوع کرونا

فرماندار شوشتر گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا علاوه بر اقدامات تیم‌های مراقبتی در فرهنگسازی تمرکز کرده و مردم را آگاه کرد.

حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برای قطع ارتباط افراد با مبتلایان به کرونا ویروس باید علاوه بر اقدامات تیم‌های مراقبتی، در فرهنگسازی موضوع همچنان تمرکز کرده و مردم را نسبت به جلوگیری از ایجاد ارتباط آگاه سازی کرد.

او بیان داشت: بیشترین دلیل ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان ارتباط با افراد مثبت و بیماران کووید ۱۹ در جامعه است که با توجه به آمار‌های اعلام شده حدود ۳۲ درصد است.

 پنبه دانه پور افزود: همچنین طبق آمار‌های علوم پزشکی در ماه‌های گذشته حدود ۳۲ درصد ابتلا به ویروس به دلیل تردد‌های درون شهری صورت گرفته بوده که با محدودیت‌های ترافیکی به حدود ۱۶ درصد رسیده بود و اما در این چند روزی که مجدداً معابر در سطح شهر شوشتر بازگشایی شدند این آمار به حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است و اگر این روند ادامه یابد مجبور هستیم مجدداً کنترل کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان شوشتر با اعلام اینکه میزان بستری بیماران کرونایی در شوشتر نگران کننده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۱ نفر بستری کرونایی داریم که نزدیک به بیشترین تعداد بستری‌ها در یک سال اخیر در بیمارستان خاتم الانبیاء است.

فرماندار شوشتر ادامه داد: نانوایی‌ها و پاساژ‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. از این پس هر نانوایی که در سطح شهرستان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند با برخورد‌های قهری مانند قطع سهمیه آرد مواجه خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: پاساژ‌هایی که نمی‌توانند اصول بهداشتی را اجرا کنند، باید تعطیل شوند. همه پاساژ‌ها باید یک نفر به عنوان مامور بهداشت معرفی کرده و این موضوعات را مراقبت کنند.

او گفت: طبق مصوبه شورای تامین همچنان مراسم تشییع و تدفین اموات بین ساعت ۵ تا ۸ صبح مجاز خواهد بود و غیر از آن خلاف مقررات است و استفاده از خودرو‌های دارای بلندگو در شهرستان ممنوع و این مورد به پلیس آگاهی جهت برخورد نیز ابلاغ شده است. از دادستان هم درخواست کردیم که با برگزار کنندگان و تجمعات عزاداری برخورد کنند چرا که در همین تجمع افراد بسیاری آلوده به ویروس شده اند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.