سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل اقتصادی:

سرمایه گذاری‌های مشترک از مزیت شهرک‌های صنعتی مرزی است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: یکی از مزیت‌های شهرک‌های صنعتی مرزی، انجام سرمایه گذاری‌های مشترک بین دو کشور به حساب می‌آید.

وحید تعقیبی کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: معافیت‌های خاص مالیاتی و دراختیارقراردادن زمین به صورت نیمه رایگان در شهرک‌های صنعتی واقع در مناطق مرزی، صاحبان واحد‌های تولیدی به سرمایه گذاری درمناطق مرزی تشویق می‌کند.

او افزود: به دلیل همجواری شهرک‌های صنعتی مرزی تایباد با کشور افغانستان، می‌توان سرمایه گذاری‌های دوطرفه در این منطقه انجام داد که هم بازرگان افغانستانی و هم تولیدکننده ایرانی شود خواهند برد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: شرایط متفاوت امنیتی در مناطق مرزی و حضور واحد‌های تولیدی می‌تواند اقتصاد مرزنشینان را رشد دهند و از ناهنجاری‌های اجتماعی به خصوص قاچاق جلوگیری کنند.

*رونق صادرات در گروی حذف برخی قوانین*

تعقیبی با بیان اینکه برخی از قوانین برای صادرات ایجاد مشکل کرده اند بیان کرد: باتوجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری باید این قوانین اصلاح یا حذف شوند و از طرفی دیگر قوانین جدید و تشویق کننده برای صادرات وضع شود.

او تصریح کرد: برقراری ارتباط سیاسی و اقتصادی با دیگر کشور‌ها می‌تواند باعث افزایش خریداری تولیدات داخلی توسط این کشور‌ها شود.

این کارشناس اقتصادی به ظرفیت رایزنی‌های بازرگانی کشورمان اشاره و تاکید کرد: رایزن‌های بازرگانی می‌توانند بررسی نیاز‌های موجود در کشور‌های محل ماموریت و اعلام آن به واحد‌های تولیدی داخلی، از صرف وقت و هزینه بازاریابی خارجی توسط تولیدکننده جلوگیری کنند.

انتهای پیام// ا. چ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.