سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی سازی در فولاد مبارکه با بیش از دو هزار میلیارد تومان صرفه جویی

اجرای فرآیند بومی سازی در فولاد مبارکه باعث بی اثر شدنِ تحریم‌ها و ارمغان صرفه جویی دو هزار و ۶۱۶ میلیارد تومانی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی شهیدی رییس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه گفت: سال گذشته، فرآیند حاصل از ساخت قطعات داخل در فولاد مبارکه دو هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان صرفه جویی به ارمغان آورده است.

مهدی شهیدی در خصوص آخرین وضعیت بومی سازی در مجموعه بزرگ فولاد مبارکه گفت: سابقه بومی سازی در فولاد مبارکه منحصر به دوران تحریم نیست و با راه اندازی نواحی مختلفِ تولیدی، تدبیر مدیران و کارکنان فولاد مبارکه بر این امر قرار گرفت که ساختِ داخلِ قطعاتِ فولاد مبارکه را به منظور برآورده ساختن نیاز‌های خطوط، انتقال تکنولوژی و پرورش سازندگانِ توانمند نهادینه کنند.

او افزود: با نتایج مطلوب و صرفه جویی اقتصادی که از این فرآیند حاصل شد، سال ۱۳۸۰، مجموعه فولاد مبارکه اقدام به ایجاد واحد‌های ساخت داخل شامل مهندسی معکوس، برنامه ریزی ساخت و کنترل کیفیت ساختِ قطعات یدکی در مدیریت دفتر فنی تعمیرات کرد که ایجاد این ساختار، باعث افزایش کمیت و کیفیت قطعات ساخت داخل شد.

رییس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته، نسبت تعداد قطعات و تجهیزات تهیه شده از داخل به مجموع قطعات خریداری شده در فولاد مبارکه ۹۱ درصد بود.

مهدی شهیدی افزود: همچنین، سال گذشته هزار و ۵۸۹ قطعه و تجهیز برای نخستین بار از طریق این فرآیند، بومی سازی شد.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.