سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون راهداری قم؛

طرح روکش حفاظتی آسفالت در محور‌های فرعی و روستایی قم انجام شد

زیرآبادی گفت: با اعتبار ۸۲ میلیارد ریال پروژه بهسازی یک صد کیلومتر از راه‌های فرعی-روستایی استان قم با اجرای طرح درزگیری و فوگسیل عملیاتی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمد رضا زیدآبادی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: این طرح در راستای اقدامات کم هزینه و زودبازده و به منظور بهبود کیفیت روسازی در سطح راه‌های فرعی – روستایی استان قم عملیاتی شده‌است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم محور‌های نورآباد، ورجان و قاهان را از جمله راه‌های مشمول این طرح دانست و اضافه کرد: از دیگر محور‌های روستایی و فرعی مشمول طرح درزگیری و فوگسیل می‌توان به محور‌های کهک، ابرجس، ساریه خاتون، جریک آغاج، ورزنه و احمدآباد است.

معاون فنی وراه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان درخصوص بازه زمانی اجرا و تکمیل این طرح عنوان کرد: با توجه به روند اجرایی مناسب پروژه درپایان آذرماه امسال شاهد تکمیل وبهره برداری از این طرح خواهیم بود.

زیدآبادی یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی راه‌های فرعی – روستایی استان از بیستم فروردین ماه امسال کلید خورده‌است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اشاره به جزییات این پروژه در دست اقدام گفت: در عملیات درزگیری از قیر پلیمری و در عملیات فوگسیل از امولسیون css استفاده می‏‌شود که به عنوان لایه حفاظتی (متناسب با وضعیت رویه راه) مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

زید آبادی ازویژگی‌های مهم دراستفاده از روش فوگسیل جهت نگهداری از راه‌ها، به تسریع در اجرا، هزینه کم اشاره کرد و افزود: از دیگر مزایای استفاده از این نوع امولسیون عدم آلودگی‌های زیست محیطی است.

به گفته معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم ، به دلیل آنکه امولسیون مورد نظر (فوگسیل) ترکیبی از آب وقیر می‌باشد فاقد مواد سمی بوده و پس از پاشش برسطح راه، دربازه زمانی معین آب آن تبخیر و قیر موجود ضمن نفوذ درخلل و فرج، موجب بهبود کیفیت رویه سطح آسفالتی می‌گردد.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم افزود: این فرایند درامولسیون فوگسیل ضمن آنکه از آلودگی زیست محیطی به طرز چشمگیری می‌کاهد موجب استحکام و افزایش عمر آسفالت می‏‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.