سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رانکوه املش ، پیشتاز در طرح سراسری کتاب دوخان

کتابخانه عمومی بخش رانکوه املش امتیاز بیشترین تعداد امانت کتاب به اعضا را از آن خود کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پریسا کرمی  ، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: از اسفند پارسال آغاز اجرای طرح سراسری کتاب دوخان تاکنون، کتابخانه عمومی بخش رانکوه بیشترین کتاب را به اعضا امانت داد که از این لحاظ شهرستان املش رتبه نخست را کسب کرد.


او افزود: اعضای کتابخانه عمومی مرحوم علی حاجیان بخش رانکوه املش در این مدت بیش از ۸۰ کتاب امانت گرفتند.


مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: طرح استانی کتاب دوخان برای دسترسی آسان اعضای کتابخانه‌ها به کتاب در دوران همه گیری کرونا، در قالب سفارش کتاب به صورت تلفنی یا اینترنتی و تحویل در مقابل درب منزل دوستداران کتاب از بهمن ماه پارسال آغاز شده است.

کرمی افزود: طرح ابتکاری کتاب دوخان ابتدا به صورت آزمایشی در رشت و سپس در کتابخانه‌های منتخب سراسر گیلان اجرا شد.

او گفت: کتاب دوخان به معنای صدا زدن و درخواست کتاب در زبان گیلکی و برای دسترسی آسان مخاطبان کتابخانه‌های عمومی به کتاب در رده‌ها و موضوعات متنوع موجود در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان افزود: امانت کتاب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌شود و کتاب‌ها پس از برگشت در قفسه‌های ویژه‌ای برای گندزدایی و پاکسازی نگهداری می‌شوند.

پریسا کرمی در ادامه تصریح کرد: علاقمندان برای درخواست کتاب با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به نشانی www.gilanpl.ir و ثبت درخواست کتاب، می‌توانند با تماس با کتابخانه‌های عمومی استان از این امکان بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.