سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیازمندی پایگاه انتقال خون آبادان به همه گروه‌های خونی / اهدای خون، زیباترین جلوه نوعدوستی

رئیس پایگاه انتقال خون آبادان از کاهش چشمگیر اهدای خون در شهرستان و نیازمندی این پایگاه به همه گروه‌های خونی خبرداد.

سحر مقبلی بهبهانی رئیس پایگاه انتقال خون آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، با بیان اینکه در شهرستان به خون همه گروه‌های خونی به نیاز داریم، گفت: پایگاه‌های انتقال خون با رعایت کامل اصول بهداشتی و ضدعفونی برای انجام خون‌گیری اقدام می‌کنند.

او افزود: در این مدت یک سال و نیم که درگیر ویروس منحوس کرونا بودیم اهدای خون بطور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

رئیس پایگاه انتقال خون آبادان تصریح کرد: در روز‌های سخت که میزان اهدای خون کمرنگ‌تر است مانند ماه مبارک رمضان، انتظار می‌رود مردم، بیماران دریافت کننده خون را تنها نگذاشته و با حضور سبز خود امید را هدیه کنند.

مراجعه ٢٨٦ اهداکننده به پایگاه انتقال خون در ایام قدر

مقبلی بهبهانی گفت: امسال در ایام قدر و ضربت خوردن امیرالمومنین ٢٨٦ اهداکننده عزیز به پایگاه آبادان و خرمشهر مراجعه کردند و از این تعداد ١٨٠ نفر از آقایان و ٨ نفر از بانوان موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا تعداد مراجعه داوطلبان اهداکننده خون شهرستان در پارسال نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشته باشد.

رئیس پایگاه انتقال خون آبادان با بیان اینکه علاقه‌مندان به اهدای خون، هنگام مراجعه به این پایگاه باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند، اضافه کرد: این پایگاه در تمامی روز‌های هفته به جزو ایام تعطیل از ساعت ۷ و ۱۳ دقیقه صبح تا ۲۲ و ۰۰ دقیقه آماده دریافت خون از مردم است.

مقبلی بهبهانی گفت: در آخرین شب از شب‌های قدر نیز از ساعت ٢٤-١٨ پذیرای پذیرای همشهریان عزیز روزه دار هستیم و امیدواریم شاهد مراجعه آن‌ها جهت اهدای خون باشیم.

اوبیان کرد: خون تنها فرآورده‌ای است که هیچ جایگزینی نداشته و مدت زمان نگهداری خاصی دارد که با توجه به شرایط کرونا، همه شرایط بهداشتی و دستورالعمل ها در مراکز اهدای خون در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که پایگاه انتقال خون آبادان حدود ۶ بیمارستان محدوده جنوب غرب خوزستان شامل شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را پوشش می‌دهد.

با افزایش بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان، افراد بسیاری نیازمند دریافت واحد‌های خونی هستند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ثریا
۱۳:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه خوبه که می تونیم با اهدای خون به افراد نیازمند به خون کمک کنیم .