سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت بیش از ۱۳۸میلیاردی بارندگی به شهرستان‌های خراسان شمالی

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین گفت: بارش باران و تگرگ بیش از ۱۳۸ میلیارد ریال به شهرستان‌های خراسان شمالی خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  نجفیان مدیر جهاد کشاورزی اسفراین از وارد شدن خسارت ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی به باغات ۵ روستای این شهرستان خبر داد.


بیشتر بخوانید


آن طور که  احمد یوسفی گفته است: ۱۳۸ هکتار از باغات روستا‌های رویین، عراقی، محمودی، اردغان و حسن آباد در جریان تگرگ خسارت دیده اند.

به گفته او ، تگرگ به ۷۰ هکتار باغ گردو، ۵۰ هکتار باغ سیب و ۱۸ هکتار باغ گیلاس بخش مرکزی اسفراین به میزان ۱۰ درصد خسارت وارد کرد.

خسارت‌های بارندگی در فاروج

 بارندگی‌های اخیر در برخی نقاط استان خسارت‌هایی را به همراه داشته، اما در فاروج خسارتی را به همراه نداشته است.

در این باره  روح ا... فخاری  بخشدار مرکزی فاروج گفت: بارندگی‌ها در این بخش به صورت نم نم بوده و خسارتی را به همراه نداشته است.

محمد علی فتاحی  بخشدار خبوشان گفت: تاکنون گزارشی از وارد شدن خسارت به روستا‌های این بخش وجود نداشته، ولی با توجه به شرایط رطوبتی احتمال ورود خسارت سفیدک انگور به باغات وجود دارد.

خسارت۷۰ میلیارد ریالی سیل به کشاورزان جاجرمی

حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم گفت: با توجه به بارندگی ۱۲ اردیبهشت در ارتفاعات شهرستان جاجرم و جاری شدن سیل بیش از ۷۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت وارد شد.

عباسیان  افزود: بسیاری از مزارع گندم، جو، یونجه و زیره کشاورزان و باغات پسته، تعدادی از دامداری‌ها و علوفه ذخیره شده در بخش مرکزی و همچنین روستای قلی از بخش سنخواست دچار خسارت شده اند و این موارد از طریق فرمانداری به ستاد بحران استان ارسال شد.


۳۴ میلیارد ریال خسارت به گرمه

 مدیر جهاد کشاورزی گرمه گفت: با توجه به بازدید‌های میدانی و طبق برآورد اولیه کارشناسان این اداره میزان خسارت حدودا در ۱۰۰ هکتار گندم و جو به میزان ۶۰ درصد به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

مقصودی  افزود: خسارت به باغات سیب، گلابی و هلو حدودا در ۴۰ هکتار ۳۰ درصد و برآورد اولیه به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است. خسارت به ۶ رشته قنات به میزان حداقل ۴۰۰ میلیون تومان و حداقل ۲۰۰۰ متر طول بوده است.

او ادامه داد: خسارت به زیرساخت‌های انتقال آب کشاورزی به میزان ۵۰۰ متر و جدول انتقال آب بیش از یک میلیارد تومان است. خسارت به جاده بین مزارع در شهر ایور و درق بیش از یک میلیارد تومان است.

او افزود :  تاکنون از بین رفتن ۲۵۰ رأس دام سبک (گوسفند) به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان از خسارت‌های حوزه دامی بوده است.

منبع : روزنامه خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.