سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان کل آمریکا:

تهدید ناشی از تروریسم داخلی شب‌ها من را بیدار نگه می‌دارد

«مریک گارلند» افزایش افراط‌گرایی خشونت‌بار و تروریسم داخلی در آمریکا را عامل نگرانی خود دانست و درباره آن هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری ای‌پی، «مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا، ضمن هشدار نسبت به تهدید سریع و فزاینده ناشی از تروریسم داخلی، از کنگره خواسته است تا بودجه و منابع مالی بیشتری را برای تحقیق و تعقیب و محاکمه تروریسم داخلی اختصاص دهد.

او در اظهاراتی در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تهدید ناشی از تروریسم داخلی شب‌ها من را بیدار نگه می‌دارد. ما نگرانی روزافزونی نسبت به افراط‌گرایی خشن داخلی و تروریسم داخلی داریم. هر دو تهدید من را شب بیدار نگه می‌دارد.

گرچه دادستان کل آمریکا به نام گروه‌های خشن خاصی اشاره نکرده است، اعضای گروه‌های افراطی Proud Boys و Oath Keepers در بین بیش از ۴۰۰ نفری هستند که پس از حمله مرگبار به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه دستگیر شده‌اند.

گارلند از کنگره خواسته است تا بودجه وزارت دادگستری آمریکا را برای مقابله با تروریسم داخلی به میزان ۸۵ میلیون دلار افزایش دهد.

نهاد‌های جاسوسی آمریکا اخیرا در گزارشی اعلام کرده‌اند افراد افراطی و شبه نظامیانی که انگیزه‌های نژادی دارند مرگبارترین تهدید تروریستی در داخل آمریکا به شمار می‌آیند. این نهاد‌ها همچنین هشدار دادند تهدیدات این افراد ممکن است در سال جاری میلادی افزایش یابد. 

در این گزارش آمده است افراطی‌هایی که انگیزه نژادی دارند به احتمال بسیار زیاد دست به حملاتی علیه غیرنظامیان خواهند زد. اعضای شبه‌نظامی این گروه‌ها نوعا به پرسنل و ساختمان‌های پلیس و دولت حمله می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.