سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های تربت حیدریه

مدیر جهادکشاورزی تربت حیدریه گفت: کار برداشت گل محمدی از گلستان‌های تربت حیدریه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: همزمان با فصل بهار کار برداشت گل محمدی به صورت گل‌تر و غنچه در بیش از ۶۰ هکتار با میانگین عملکرد ۲ هزار کیلوگرم در هکتار از گلستان‌های تربت حیدریه آغاز شده است.

او افزود: گل‌های بدست آمده در دو مرکز فرآوری گیاهان دارویی شهرستان به گلاب تبدیل می‌شود و بخشی نیز به صورت گلبرگ و غنچه خشک در بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی تربت حیدریه ادامه داد: انتظار می‌رود امسال به طور میانگین ۱۲۰ تن گل‌تر از سطح گلستان‌های شهرستان برداشت شود.

محمدی بیان کرد: گیاه گل محمدی گیاهی سازگار با شرایط مختلف اقلیمی است که افزایش ارتفاع منطقه کاشت سبب افزایش کیفیت و بازدهی در اسانس و رنگ پذیری گل‌ها می‌شود.

او تصریح کرد: عملکرد اقتصادی گل محمدی از سال دوم است که با توجه به شرایط مدیریتی مزرعه معمولا می‌تواند تا هفت سال عملکرد مطلوبی داشته باشد و پس از ان اقدام به جوان سازی و یا احداث باغ جدید از محل پاجوش‌ها و یا قلمه گیاه کرد.

مدیر جهادکشاورزی تربت حیدریه تاکید کرد: بخش‌های کدکن، رخ، بایگ و دهستان بالا ولایت شهرستان به لحاظ شرایط اقلیمی و کیفیت آب و خاک، دارای جایگاه مناسبی در توسعه این گیاه هستند.


انتهای پیام/ا. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.