سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار و گفت‌و‌گوی بورل و وزیر خارجه آمریکا درباره برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست «جی ۷» پیرامون برجام و مسائل بین المللی گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (سه شنبه) جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست «جی ۷» با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در لندن دیدار کردند.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، این نشست فرصتی بود تا آن‌ها بتوانند به صورت دو جانبه در مورد برخی از مهم‌ترین چالش‌های امنیتی و بین المللی پیش رو بحث کنند، موضوعی که وزیران خارجه عضو «جی ۷» نیز در نشست دو روزه خود به آن پرداخته بودند.

جوزپ بورل و بلینکن با توجه به بازگشت احتمالی آمریکا به برجام درباره اطمینان از اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

آن‌ها همچنین درباره روابط با روسیه با توجه به تجمع نیرو‌های نظامی این کشور در مرز اوکراین، سلامتی الکسی ناوالنی، مخالف غربگرای روس و اقدامات روسیه علیه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و تحریم‌ها علیه شهروندان اتحادیه اروپا به تبادل نظر پرداختند.

این دو نفر در ادامه در مورد اوضاع افغانستان با توجه به تصمیمات اخیر آمریکا مبنی بر خروج نیرو‌های نظامی خود از این کشور و روابط با چین مذاکره کردند.

در انتها نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره افزایش بی‌ثباتی در کلمبیا و ضرورت پیشبرد اجرای توافقنامه صلح ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
دنیا همه چیش درست شده فقط مونده مسئله هسته ای ایران!!!