سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف ۵۹ دستگاه ماینر قاچاق در برخوار / ارسال عکس‌های خصوصی در تلگرام به بهای اخاذی

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۵۹ دستگاه ماینر قاچاق در برخوار

سرهنگ"نعمت خلیلی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر این که افرادی در ۲ کارخانه به صورت غیر قانونی اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه‌های ماینرکرده اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی برخوار قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از کارخانه‌های مذکور در مجموع ۵۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف کردند.



سرهنگ خلیلی با بیان اینکه ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ماینر کشف شده جمع آوری و در این خصوص پرونده به مرجع قضائی ارسال شد.

فرمانده انتظامی برخوار در پایان از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد جامعه و جلو گیری از استفاده غیر قانونی از برق یارانه‌ای توسط سود جویان در صورت اطلاع از اینگونه موارد، موضوع را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف ۹۷ کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی

سرهنگ "حمیدرضا اکبری فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان بیان داشت: طبق هماهنگی‌های انجام شده مامورین کلانتری تودشک با همکاری یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان در محور تودشک به اصفهان، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را بازرسی کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو ۹۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که زیر بار کامیون جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد بسیار خوب کارکنان این شهرستان و همچنین یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان، خاطر نشان کرد، پلیس باید با به کارگیری تمامی توان خود در راستای ماموریت‌ها اقدام و با اشراف اطلاعاتی در تمامی ابعاد (سرقت، مواد مخدر، قاچاق کالا وارز و..) در جهت ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان و افزایش شاخص‌ها و کشفیات فعالیت کند.

ارسال عکس‌های خصوصی در تلگرام به بهای اخاذی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس عکس‌های خصوصی وی را در اختیار دارد و با ارسال پیام‌های تهدید آمیز قصد مزاحمت و اخاذی از او را دارد، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او عنوان داشت: در بررسی اولیه مشخص شد فردی ناشناس با در اختیار داشتن کد دسترسی به پروفایل شاکی به عکس‌های خصوصی بارگزاری شده توسط وی دسترسی پیدا کرده و با ارسال پیام‌های تهدید آمیز قصد اخاذی از وی را دارد.

او خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات شاکی و اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و با شگرد‌های فنی به این پلیس احضار شد، متهم در بازجویی به عمل آمده عنوان داشت با ارسال پیام‌های جعلی تبلیغاتی و جلب اعتماد شاکی با دریافت کد دسترسی به پروفایل موفق شدم عکس‌های خصوصی وی را بدست آوردم.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان عکس‌های خصوصی و اطلاعات هویتی خود را در تجهیزات هوشمند نگهداری نکرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی تبادل نکنید، همچنین یکی از معمول‌ترین و شایع‌ترین نمونه‌های سرقت اطلاعات هویتی به شکل آنلاین، هک و نفوذ به اطلاعات در بستر رایانه و تلفن همراه می‌باشد که به دلیل سهل انگاری کاربر صورت می‌گیرد، به طوری که بعداً این اطلاعات به روش‌های مختلف می‌تواند برای مجرم کاربرد داشته باشد.

 

کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی با وعده ازدواج

سرهنگ"غلامرضا براتی با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۸ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

او اظهار کرد: شاکی مدعی بود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخص مونثی آشنا شده که باترفند ازدواج از من درخواست قرض کرد و من هم مبلغ ۸ میلیون ریال به حسابش واریز کردم. بعد متوجه شدم تلفنش را جواب نمی‌دهد و از من سوء استفاده کرده است.

سرهنگ "براتی " در ادامه تصریح کرد: با بکارگیری روش‌های فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهمه شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان با بیان اینکه متهمه در بازجویی‌های بعمل آمده به بزه ارتکابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد. به عموم شهروندان توصیه کرد: یکی از ترفند‌های کلاهبرداری اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند. پس به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکنند و در ورود به این فضا بی مهابا عمل نکنید و در گفتگو‌های اینترنتی با افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید ارتباط برقرار نکنید.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.