سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز به خون دائمی است، اهدای آن را فراموش نکنید

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد رشد ۴۰ درصدی اهداء خون در کل کشور بوده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  پیمان عشقی، مدیر عامل سازمان انتقال خون همزمان با دومین شب از شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان در بازدیدی که در فاصله پس از افطار تا سحر انجام شد ضمن ابراز رضایتمندی از حضور خوب و چشمگیر اهداء کنندگان خون در مراکر انتقال خون البرز و رعایت نکات بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در خصوص وضعیت اهداء خون در این شرایط گفت: خوشبختانه با توجه به شرایط سخت مقابله با بیماری کرونا آمار اهداء خون در ابتدای ماه مبارک رمضان نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون افزود: نیاز به خون همچنان زیاد است و بیماری کرونا و بیماران کرونایی نباید موجب غفلت از دیگر بیماران شودچرا که بیماران ما بخصوص بیماران تالاسمی، شیمی درمانی، بیماران نیازمند به پلاکت، نوزادان، مادران باردار و دیگر بیماران به خون نیاز دارند و در این خصوص اهداء کنندگان مستمر و غیر مستمر و همه‌ی هموطنان  باید بیش از پیش ما را در تامین خون مورد نیاز بیماران یاری کنند.

عشقی گفت: با شروع بیماری کرونا در کشور دراسفند ماه سال ۱۳۹۸ آمار اهداء خون ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد و این آمار کاهشی در فروردین ماه و اردیبهشت سال ۹۹ به ۲۵ درصد رسید و گفتنی است که آمار اهداء تا پایان سال ۹۹ به ۸ درصد کاهش پیدا کرد هر چند این آمار نسبت به کشور‌های منطقه و جهان بهتر بوده است.

او افزود: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد رشد ۴۰ درصدی اهداء خون در کل کشور بوده ایم و این آمار در ده روز اول ماه مبارک رمضان نیز رشد صعودی داشته است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: آمار مراجعین و اهداء کنندگان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد خیلی خوبی برخوردار است که در مراکز انتقال خون البرز نیز این آمار رشد بسیار خوبی داشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.