سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز/ پرهیز از انجام پذیرایی در این مراسم

یک اپیدمیولوژیست گفت: برگزاری مراسم شب‌های قدر باید بدون پذیرایی در فضای باز انجام شود.

احمدی مهری اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی در شب‌های باقی مانده قدر اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشمندان انتقال ویروس کرونا از طریق تنفس و هوا انجام می‌شود و به همین دلیل موضوع تهویه مناسب هوا در محل‌های برگزاری مراسم مسئله مهمی است.

او ادامه داد: امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا تا حد امکان از شرکت در هرگونه تجمعات و مراسم پرهیز شود و توصیه ما به مردم مومن و روزه دار این است که مراسم شب‌های قدر را به صورت مجازی و از طریق تلویزیون انجام دهند. اگر افراد هرگونه علایم مشکوکی حتی یک سردرد جزئی داشته از شرکت در مراسم شب‌های قدر و هرگونه تجمعات جدا پرهیز کنند. به دلیل آنکه بیماران از سه روز گذشته قابلیت انتقال بیماری کرونا را داشته توصیه می‌شود خانواده‌های افراد مشکوک و بیماران نیز از شرکت در مراسم‌های شب قدر پرهیز کنند.

مهری بیان کرد: برگزاری مراسم شب قدر باید در فضای باز و به مدت حداکثر دو ساعت برگزار شود و سالمندان و بیماران زمینه‌ای از شرکت در هرگونه تجمعات بپرهیزند و مراسم شب قدر را به صورت مجازی برگزار کنند.

او گفت: در هنگام برگزاری مراسم‌های در فضای مسقف استفاده از کولر و پنکه باعث انتقال احتمالی ویروس کرونا در بین سایر افراد می‌شود. در هنگام برگزاری مراسم باید فاصله افراد از همدیگر دو متر بوده و از انجام پذیرایی در جریان برگزاری مراسم جدا پرهیز شود، زیرا هنگام خوردن افراد مجبور به برداشتن ماسک خود شده و شروع به صحبت با دیگران خواهند کرد.

او افزود: افراد شرکت کننده در مراسم شب‌های قدر باید از لوازم شخصی خود مانند جا نماز و مهر استفاده کنند تا احتمال انتقال بیماری کاهش پیدا کند.

مهری گفت: در هنگام برگزاری مراسم شب‌های قدر از هرگونه تجمع در درب‌های ورودی و خروجی جدا پرهیز شود و افراد با فاصله دو متری از یکدیگر وارد مراسم شوند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.