سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست از سازمان ملل برای تحقیق درباره نقض حقوق کودکان مهاجر در فرانسه

چندین انجمن و سازمان غیردولتی از کمیته حقوق کودکان سازمان ملل خواستند درباره نقض گسترده حقوق کودکان مهاجر در فرانسه تحقیق کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه گزارش داد چندین انجمن و سازمان غیردولتی روز دوشنبه از کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد خواستند درباره نقض گسترده حقوق کودکان مهاجر که به تنهایی در فرانسه به سر می‌برند، تحقیق کند.

این درخواست به ابتکار شورای انجمن‌های حقوق کودک در فرانسه مطرح شده و انجمن‌های متعدد دیگری مثل اوتوپیا ۵۶ (Utopia) از آن حمایت می‌کنند.

این انجمن‌ها با تاکید بر این که فرانسه از کشور‌های امضا کننده کنوانسیون بین المللی حقوق کودک است، از کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد خواسته اند درباره نقض فاحش و گسترده حقوق کودکان مهاجر بی سرپرست در فرانسه تحقیق کند.

این انجمن‌ها و سازمان‌ها می‌گویند حقوق بسیاری از کودکان و نوجوانان خارجی که هر ساله به فرانسه می‌آیند نادیده گرفته می‌شود و مثل افراد بزرگسال با آن‌ها برخورد می‌شود. غالبا در آزمایش‌ها و معاینات پزشکی بحث برانگیز مثل تست‌های استخوانی که از این کودکان و نوجوانان گرفته می‌شود، آن‌ها را به عنوان فرد بزرگسال معرفی می‌کنند و به همین علت از حقوق و حمایت‌های مخصوص کودکان بی نصیب می‌مانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.