سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح نژاد ۲۵ هزار رأس دام در زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از اصلاح نژاد گوسفند افشاری در بیش از ۲۵ هزار رأس از دام‌های استان زنجان اجرا شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صادقی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به دستاورد‌های چشمگیر استان زنجان در بخش دامی گفت: اصلاح نژاد گوسفند افشاری در بیش از ۲۵ هزار رأس از دام‌های استان از جمله این دستاورد‌ها است.

او افزود: پارسال بیش از ۲۱۷ هزار تن نهاده‌ دامی بین مرغداران، دامداران، زنجیره‌های تولید و کارخانجات خوراک دام و طیور توزیع شده است.

صادقی با اشاره به اینکه استان زنجان در تأمین جوجه و جمع‌آوری گوشت بوقلمون صنعتی رتبه نخست کشور را کسب کرده است، ادامه داد: ایجاد نخستین و بزرگترین زنجیره تولید گوشت بوقلمون صنعتی در کشور با توان تولید ۸ هزار و ۴۷۵ تن گوشت بوقلمون دستاورد جهاد کشاورزی در این بخش است.

او با بیان اینکه زنجیره‌های تأمین گوشت سفید شامل مرغ و بوقلمون و گوشت قرمز با تلفیق پروژه اصلاح نژاد (دام سبک) و ایجاد بزرگترین واحد مرغ مادر تخم گذار به ظرفیت ۸۰ هزار قطعه نیز تکمیل شده است، گفت: با این اقدام تولید ۱۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه تخم‌گذار در هر دوره اتفاق می افتد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان افزود: توزیع ۲۵۰ جعبه تخم نوغان و تولید ۴ تن پیله‌تر ابریشم از دیگر دستاورد‌ها در این بخش است.

او با اشاره به اینکه پروژه‌های بسیار مهم در سطح کشور و یا در خاور میانه در استان زنجان در حال اجرا است، افزود: این پروژه‌ها نقش و تأثیر بسیار ارزشمندی را در تأمین امنیت غذایی کشور خواهند داشت.

صادقی با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگ در حال اجرا شامل اجرای گوسفند داشتی ۳۱ هزار رأسی مولد و ۳۰ رأس بره پرواری شرکت پایداری است، گفت: پروژه گاوداری شیری ۳۰ هزار رأسی شرکت کشت و صنعت فکا خدابنده و پروژه گوسفند داشتی ۱۰۰ هزار رأسی شرکت رویان صنعت درسا از دیگر پروژه‌ها در این بخش است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.