سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی بازار بدون مصوبه ستاد کرونا غیرقانونی است

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشایی ۵۰ درصد اصناف این استان گفت: این بازگشایی غیرقانونی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به بازگشایی ۵۰ درصد اصناف این استان در هفته جاری اظهار داشت: این بازگشایی غیرقانونی است و باید بازرسان تذکرات لازم را در این خصوص به اصناف متخلف بدهند.

او افزود: تیم‌های نظارت با محوریت فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان شکل گیرد تا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بازار استان تداوم یابد و خطری متوجه سلامت مردم نشود.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: در همین راستا برای کمک به اصناف آسیب‌دیده پیشنهاد‌ها جمع‌آوری می‌شود تا در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

او، روند مهار ویروس کرونا در استان را مطلوب ارزیابی کرد و در عین حال بر روند نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل بهداشتی تاکید و تصریح کرد: موج چهارم کرونا در برخی شهرستان‌های استان روند کاهشی به خود گرفته است، اما این وضعیت به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شکننده است و باید همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دقت و جدیت لازم پیگیری شود.

مردانی گفت: نظارت‌های فعلی راضی کننده نیست و باید بیش از پیش به ویژه در تهویه امکان عمومی، مطب‌های پزشکی، نانوایی‌ها، آرامستان‌ها و سایر مکان‌های عمومی نظارت شود.

او، کنترل مبادی ورودی شهرستان‌ها را از دیگر نکات ضروری دانست و افزود: باید همچنان از تردد خودرو‌های غیربومی به استان جلوگیری شود و به ویژه برای تعطیلات پیش رو، پارک‌ها و بوستان‌ها و مراکز تفریحی بسته شود و هیچ خدماتی در کانون‌های گردشگری به مسافران ارائه نشود.

مردانی همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) در خصوص برگزاری احیای شب‌های قدر گفت: این برنامه معنوی در مکان‌های روباز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شود تا سلامتی شرکت‌کنندگان حفظ شود.

او افزود: در خصوص امتحانات دانش‌آموزان نیز تابع ستاد ملی کرونا هستیم و بر اساس تصمیمات ملی در استان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.