سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۱۲ هزار و ۴۰۷ پروژه مختلف در راستای محرومیت‌زدایی کرمانشاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت : این سازمان از سال ۸۸ تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۷ پروژه مختلف را در راستای محرومیت‌زدایی انجام داده است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کامران هزارخانی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این سازمان از سال ۸۸ تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۷ پروژه مختلف را در راستای محرومیت‌زدایی انجام داده است، گفت : برای اجرای این پروژه‌ها، ۱۲۵ میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان هزینه شده است.

او گفت : در ۲۱ امین سالگرد تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری، این سازمان تلاش کرده در خدمت محرومین جامعه بوده و برای گسترش چتر عدالت یکی از بازوان اصلی خدمت‌رسان نظام و انقلاب باشد.

حدود ۱۰ هزار باب خانه احداث یا بازسازی شده است

او رسالت اول بسیج سازندگی را خدمت به مردم در مناطق محروم دانست و افزود: در همین راستا و از سال ۸۸ تاکنون، ۹ هزار و ۹۰۰ باب خانه و ۶۲ باب مسجد احداث، تکمیل و یا بازسازی شده است.

احداث ۷۹ غسالخانه، ۶۴ پل روستایی، ۲۵ خانه بهداشت، ۱۹ سیل‌بند، هشت سرویس بهداشتی، پنج یادمان شهدا، پنج مجموعه فرهنگی و همچنین ۸۴ پروژه آبرسانی روستایی و یک هزار و ۵۱۶ پروژه برق‌رسانی بخشی از عملکرد چند ساله بسیج سازندگی استان کرمانشاه بود که هزارخانی به آن اشاره کرد.

۵۱ هزار نفر عضو گروه‌های جهادی استان کرمانشاه هستند

او رسالت بعدی بسیج سازندگی را تقویت و راه‌اندازی گروه‌های جهادی عنوان کرد و گفت: گفتمان گروه‌های جهادی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات کشور را حل کند و این در حالیست که در استان کرمانشاه یک هزار و ۴۹۹ گروه چهادی شناسنامه‌دار با بیش از ۵۱ هزار عضو فعالیت می‌کنند.

 هزارخانی با اشاره به اینکه این گروه‌های جهادی به صورت خودجوش و مردمی و بدون دریافت مبلغی در مناطق محروم خدمت می‌کنند، افزود: گروه‌های جهادی به سه دسته عادی، فعال و ویژه جهادی تقسیم می‌شوند که به اقشار مختلف خدمات تخصصی مورد نیاز آن‌ها را ارائه می‌دهند به عنوان مثال فعالیت دسته سوم کشوری است و در زلزله سی‌سخت یک گروه ۴۰ نفره به مدت ۱۰ روز در مناطق زلزله‌زده به مردم کمک کردند.

۴۰ فقره جهیزیه هفته آینده بین نیازمندان توزیع می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را در کنترل کرونا بسیار موثر دانست و ادامه داد: گروه‌های بسیجی و مجموعه سپاه بعد از شیوع کرونا در کنار کادر درمان و مردم حضور داشتند و خدمات رضایت بخشی ارائه دادند.

او گفت: تهیه و توزیع ۳۰۵ هزار بسته معیشتی، ۲۱ هزار و ۶۴۲ بسته کمک‌آموزشی، چهار هزار و ۴۱۲ بسته پوشاک و لباس و ۲۷۰ هزار و ۵۹۹ بسته بهداشتی بخشی از این خدمات است.

او از تهیه و توزیع اقلام دارویی برای شش هزار و ۸۵۰ بیمار کرونایی خبر داد و افزود: در یکسال گذشته ۴۸۸ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان تهیه کردیم و ۵۳۳ هزار و ۲۱۰ نفر ساعت آموزش را هم برای مردم تدارک دیدیم در حالیکه مجموعه سپاه و بسیج در این مدت، ۴۱۱ زندانی جرائم غیرعمد را هم از زندان آزاد کردند تا به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

این مقام مسئول تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه را یکی از سنت‌های اسلام دانست که می‌تواند به اشتغال‌زایی کمک شایانی کند و ادامه داد: در سه سال گذشته یک هزار و ۲۰۴ صندوق قرض‌الحسنه با اعتبار ۳۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال در استان کرمانشاه افتتاح شده است.

 هزارخانی با اشاره به اینکه بسیج و سپاه فقط به عنوان تسهیل‌گر در کنار اعضای این صندوق‌ها هستند، ادامه داد: این صندوق‌ها کاملا مردمی اداره می‌شود و تاکنون توانسته‌اند بیش از ۱۰ هزار مورد وام به اعضای خود پرداخت کند و در نتیجه این وام‌ها تاکنون یک هزار و ۶۷۴ شغل پایدار و مستمر در روستا‌ها بخصوص برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه ضمن تبریک روز بسیج سازندگی به همه خدمت‌گزاران این عرصه در خصوص برنامه‌های این سازمان در آینده گفت: جمعه همین هفته ۴۰ فقره جهیزیه هر کدام به ارزش ۱۵ میلیون تومان و شامل پنج قلم کالا (یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباسشویی و جاروبرقی) تهیه و به نیازمندان اهدا می‌شود.

او از افتتاح و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای «سماق» با ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیشتر تمرکز ما روی آبرسانی به مناطق محروم است بطوریکه به زودی پروژه آبرسانی به ۲ روستای بخش سرفیروزآباد که در مجموع ۶۰ خانوار در آن‌ها حضور دارد، کلنگ‌زنی می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.