سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمند سازی روستاییان با کمک دامپزشکی در خوزستان

رییس اداره دامپزشکی خوزستان گفت: دامپزشکی طیف وسیعی از فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف آموزش برای توانمند سازی روستاییان انجام می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنارکوهی رییس اداره دامپزشکی خوزستان گفت: دامپزشکی طیف وسیعی از فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف آموزش، تحقیقات، کمک به اصلاح نژاد و حفظ سرمایه‌های موجود دامدادران، زمینه سازی برای سرمایه گذاران، آموزش دامداران سبک سنگین را صورت می‌پذیرد.

او افزود: نقطه عطف رسیدن به اهداف جامعه تقویت حوزه کشاورزی دام  است که نیاز به توجه دارد به ویژه در بخش دام پروری، توجه به این موضوع به تغذیه مردم کمک می‌کند، موضوع اشتغال را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فرآورده‌های دامی را افزایش می‌دهد، اشتغال و تغذیه مردم وابسته به امور دام بوده که این موضوع اهمیت دارد و نیازمند توجه است تا نگرانی‌های ناشی از کمبود فرآورده‌های دامی کمتر شود.

کنارکوهی بیان داشت: روستا منبع اصلی پروتئین و منابع دامی و غذایی است پس باید روستاییان را تقویت کنیم تا نیاز مردم برطرف شود، تامین واکسن و علوفه دامی برای دام‌ها موضوعی است که باید مورد توجه باشد، همکاری گروه‌های جهادی با اداره دامپزشکی در بحث جهش تولید و واکسیناسیون خیلی خوب بوده است.

 رییس اداره دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: همکاری با بسیج سازندگی برای حل برخی از موضوعات و مشکلات حوزه دامپزشکی، کمک در حوزه عملیات اجرایی دامپزشکی با هم اندیشی و هم افزایی به نتایج مطلوب خواهد رسید.

توانمند سازی روستاییان مانع از مهاجرت شان می‌شود

همچنین سرهنگ زبیدی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در تلاش هستیم تا طبق یک نظام مشخص و اصول کاری در اداراتی که نیازمند کمک برای انجام پروژه‌ها هستند ورود کنیم و در بحث دامپزشکی بتوانیم به روستاییان کمک کنیم، زیرا توانمند سازی روستاییان آنها از مهاجرت صرف نظر کنند.

او افزود: بسیج سازندگی متولی کار‌های جهادی است و در بحث آموزش کارآفرینی و کارگاه‌های زود بازده ورود داشته است که حدود ۸۰۰ شغل پایدار ایجاد شده است. جوان‌های روستا می‌توانند کارآفرین‌های خوبی به ویژه در حوزه دام پروری باشند و این باعث امید آفرینی است، این‌ها سرمایه‌های خیلی خوبی هستند، نیروی انسانی زبده، فعال و پر انگیزه که باعث رشد روستا و تامین منابع غذایی مورد نیاز روستاییان و حتی شهرنشینان شوند.

سرهنگ زبیدی ادامه داد: با انعقاد یک تفاهم نامه میان بسیج سازندگی و اداره دام پزشکی خوزستان می‌خواهیم در کنار این اداره باشیم تا در بحث واکسیناسیون دام ها، تامین علوفه و تغذیه آن ها، آموزش، انجام پروژه‌هایی که با مشکل مواجه شده اند و ... با کمک نیرو‌های جهادی و متخصص یاری گر این حوزه و روستاییان باشیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.