سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مذهبی از اهواز:

امام علی (ع) مظهر ایمان، عدالت، ایثار و فداکاری است

باقری گفت: امام علی (ع) مظهر ایمان، عدالت، ایثار، فداکاری، گذشت، یتیم نوازی، مردانگی، شجاعت و جوانمردی است.

سمیرا باقری کارشناس مذهبی از اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بیست و یکم ماه رمضان مصادف با شهادت امیرالمومنین، حضرت علی (ع) است، امامی که مظهر ایمان، عدالت، ایثار، فداکاری، گذشت، یتیم نوازی، مردانگی، شجاعت و جوانمردی است.

او افزود: امام علی (ع) نمونه عالی انسان کامل که در آن ۳ ویژگی اصیل و مهم از جمله تقوی، علم و جهاد سرآمد و زبانزد روزگار بود و در طول عمر پربرکت خود به ویژه دوران زمامداری، آن را به اوج خود رساند.

باقری در ادامه با اشاره به شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) که با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف است، تصریح کرد: دومین شب قدر، شب ارزش‌گذاری انسان‌ها است، همچنین فضیلت این شب نورانی از شب نوزدهم بیشتر است و یکی از آن ۳ شب سرنوشت ساز برای انسان‌ها بوده که تأکید بسیار شده است.

کارشناس مذهبی در خصوص اعمال شب بیست و یکم ماه مبار رمضان بیان داشت: غسلی که در این شب وجود دارد، بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، همچنین خواندن نماز ۷ توحید، زیارت امام حسین (ع) و جوشن کبیر توصیه شده است.

او در پایان گفت: در این شب‌ها استغفار زیاد کنیم، غفلت را از خودمان دور کنیم، به ذکر و مناجات با پروردگار بپردازیم و خوشابحال آن کسی که از فیض عظیم این شب بهره‌مند شود، همچنین با دعا، مناجات، گریه و توبه به درگاه حق روی آورده و زمینه تقدیرات ارزشمند وسرنوشت معنوی و روحانی والایی را برای خویش فرام سازد.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.