سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تائید صلاحیت کمتر از دو سوم داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌های فارس

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: از مجموع سه هزار و ۲۶۸ نفر داوطلب شورا‌های اسلامی ۱۱۵ شهر فارس پس از بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها، صلاحیت یک هزار و ۸۵۰ نفر تایید شده و صلاحیت یک هزار و ۱۸۷ نفر هم احراز نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: از مجموع سه هزار و ۲۶۸ نفر داوطلب شورا‌های اسلامی ۱۱۵ شهر فارس پس از بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها، صلاحیت یک هزار و ۸۵۰ نفر تایید شده و صلاحیت یک هزار و ۱۸۷ نفر هم احراز نشده است.

سید احمد احمدی‌زاده، افزود: همچنین تاکنون ۲۳۴ نفر از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر‌های استان انصراف داده‌اند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۲ اردیبهشت (امروز) آخرین مهلت اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌هاست، لذا از داوطلبان رد صلاحیت شده تقاضا داریم که از فرصت اعتراض استفاده کرده و شکایت خود را برابر قانون به همراه مستندات به هیات نظارت استان ارائه دهند.

احمدی‌زاده ادامه داد: امیدواریم با توجه به شناختی که نسبت به هیات نظارت داریم، این هیات در بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده با دقت بیشتر و در نظر گرفتن عدالت تصمیم گیری کند تا با افزایش تعداد تایید صلاحیت شدگان، شاهد حضور سلایق مختلف و افراد کارآمد و توانمند بیشتری در این دوره از انتخابات باشیم.

او ادامه داد: در حوزه شهری در این دوره انتخابات شورا‌ها ۶۰۳ کرسی شورا در استان داریم که این تعداد در دور پنجم انتخابات شورا‌ها ۵۴۰ کرسی بوده است.

 گفت: تعداد داوطلبان نیز در شورای پنجم سه هزار و ۶۸۲ نفر بوده که در این دوره با ۱۱ درصد کاهش به سه هزار و ۲۶۸ نفر رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات فارس ادامه داد: در حوزه شورا‌های روستایی نیز حدود ۱۴ هزار و ۶۵۸ نفر در ۲ هزار و ۲۹۸ روستا و ۲۶۶ تیره عشایری اقدام به ثبت نام کردند که در ۱۲۲ روستا تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم نرسیده است.

احمدی‌زاده گفت: تعداد کرسی‌های شورا‌های روستایی و عشایری نیز که در دوره پنجم هفت هزار و ۹۲۷ کرسی بوده در این دوره به هشت هزار و ۶۲ کرسی رسیده است.

او گفت: تعداد داوطلبان انتخابات شورای روستایی و عشایری هم که در دوره پنجم ۱۴ هزار و ۹۵۰ نفر بوده در این دوره با ۲ درصد کاهش به ۱۴ هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.