سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

سبز شدن بازار بورس در گروی ۳+۷ یا تزریق نقدینگی؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تنها راهی که می‌توان از طریق آن بازار سرمایه را جذاب کرد، تزریق نقدینگی در غیر این صورت تمام تصمیمات اعم از مصوبه ۷+۳ اثر مسکن گونه دارند یعنی فقط برای چند روز می‌توانند بازار سرمایه را مثبت نگه دارند.

علی احمدزاده اصل كارشناس بازار سرمايه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر عملی شدن مصوبه ۷+۳ اظهار کرد: بازار سرمایه در شرایط فعلی یک بازار شفاف و روان نیست به سبب آنکه شاهدیم تمام دخالت ها تحت عنوان سیاست گذاری یا حمایت وارد این بازار شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر مسئولان به هر روشی متوسل می شوند تا پویایی را به این بازار بازگردانند، به طوری که  در همین خصوص می توان به مصوبه اخیر شورای هماهنگی اقتصادی یعنی ۷+۳ اشاره کرد، ناگفته نماند که حتی در صورت  تصویب مصوبه مذکور پس از جلسه سران قوا چندان شاهد نتایج مطلوبی در بازار سرمایه  نخواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: تنها راهی که می توان از طریق آن بازار سرمایه را جذاب کرد، تزریق نقدینگی و بازگشت اعتماد است، در غیر این صورت تمام تصمیمات اثر مسکن گونه دارند یعنی فقط برای چند روز بازار سرمایه را مثبت خواهند کرد.

احمد زاده اصل گفت: متاسفانه اکنون ارکان بازار سرمایه در حال اجرای نقش های تحمیلی و دستوری هستند، اگر این مسائل رفع شود تا حدودی می توان به روند بازار سرمایه خوش بین بود.

او تصریح کرد: به عقیده بنده جلسه سران قوا آسیب به بازار وارد خواهد کرد  پس بهتر است مسئولان سران قوا به جای برگزاری جلسه سمت و سوی اقتصاد را درست کنند و بگذارند بازار مسیر خودش را برود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: قوه قضائیه بهتر است با متخلفان بازار سرمایه برخورد کند تا اشخاص نتوانند در این بازار تخلف کنند و  از طرف دیگر از مجلس می خواهیم که تا حدودی سمت و سوی قوانین بازار سرمایه را اصلاح کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.