سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان همدان؛

یک بانک با خرید تجهیزات، در درمان بیماران مشارکت کرد

یکی از بانک‌های استان همدان برای مقابله با کرونا، تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۶۳ میلیون تومان خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر رشید حیدری‌مقدم,رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اظهار کرد: بانک‌ها رسالت اجتماعی فراتر از وظیفه اصلی خود دارند و این بانک تجهیزاتی شامل دستگاه پالس اکسی‌متر، کپسول اکسیژن، ضدعفونی کننده، تب‌سنج دیجیتالی و مانومتر دیجیتالی به دانشگاه علوم پزشکی اهدا کرد، این اقلام بسیار مورد نیاز بود و ارزش ریالی آن ها ۲۶۳ میلیون تومان است که در سطح بیمارستان های استان تقسیم می‌شوند.

او افزود: در موج اول بیماری کووید در استان همدان به طور میانگین ۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری بودند و روزانه ۳ تا ۴ مورد فوت داشتیم که این اعداد در پیک دوم به ۶۰۰ بستری و ۷ فوتی، در پیک سوم به ۱۲۵۰ بستری و ۱۵ فوتی و در پیک چهارم به ۱۷۰۰ بستری رسیده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان اینکه همکاران ما در این مدت زحمات بسیار زیادی کشیدند و هیچ مریضی در استان وجود نداشته که نیاز به خدمات داشته باشد و خدمتی از ما دریافت نکرده‌ باشد، تصریح کرد: در این شرایط نابسامان توانستیم ۲۵۰ کپسول اکسیژن ساز به بیمارستان‌های استان اضافه کنیم و ۴۰ هزار لیتر اکسیژن خریداری کردیم و خوشبختانه اوضاع از کنترل ما خارج نشد.

حیدری مقدم با اشاره به وجود ۱۵ هزار کادر بهداشت و درمان در استان همدان مطرح کرد: استان همدان با دو مورد فوت ناشی از کرونا در کادر درمان نسبت به جمعیت کل کادر درمان استان وضعیت بسیار خوبی دارد و این نشان می‌دهد که ما مراقبت خوبی از نیروها به عمل آوردیم و پزشکان خوبی به ما کمک کردند.

او با بیان اینکه کنترل مناسب شرایط در نتیجه همدلی و همگرایی بوده است، یادآور شد: مراکز مختلف و دستگاه‌های نظارتی بسیار به ما کمک کردند تا حواشی مشاهده شده در سایر استان‌ها در استان ما وجود نداشته‌ باشد.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بانگ از کجا این پول رو آورده.از جیب مردم به نام بانگ