سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز بهداشت خوزستان:

دورهمی های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا است

علوی گفت: حدود ۵۷ درصد موارد بیماری کرونا ویروس در دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید‌ها رخ می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان اینکه حدود ۵۷ درصد موارد بیماری کرونا در دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید‌ها است، گفت: ۱۴ درصد موارد ابتلا به این ویروس در تردد‌های مکرر درون شهری، ۸ درصد در مراسم عروسی و عزا چند هزار نفری و ۱۲ درصد در اماکن عمومی، مراکز خرید، بانک‌ها و ادارات است.

او افزود: در شهرهای شادگان، ایذه و گتوند به ترتیب ۱۱، ۹ و ۴ مراسم چند هزار نفری برگزار شد، همچنین در شهرستان‌های لالی و اندیکا هر کدام ۵ مراسم شکل گرفته است.

علوی بیان داشت: طی بررسی‌های میدانی از ۱۱۱ سازمان و اداره، تنها بر سر در ۴۰ اداره بنر رعایت نکات بهداشتی نصب شده بود و ۷۱ اداره فاقد بنر بودند، همچنین در ۱۴ میدان و چهارراه بزرگ اهواز فقط ۲ تابلو در فلکه راه آهن و پایین پل لشکر نصب شده است.

 رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در هسته مرکزی شهر ۷۰ تا ۷۵ درصد و در حاشیه شهر تنها ۳۵ درصد قوانین بهداشتی رعایت می‌شود، تصریح کرد: در خرمشهر از ۱۴۰ بازدید مشترک قابل انتظار، تنها ۱۱ بازدید انجام شد که در آبادان از ۳۰۵ بازدید ۱۲۰ و در آغاجاری از ۱۵۰ بازدید تنها ۲۸ بازدید انجام شده است.

او در پایان گفت: در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رعایت نکات بهداشتی به میزان ۷۰ درصد، تهویه ۸۰، بهداشت فردی ۸۰ درصد و در مطب‌ها و ادارات به ترتیب ۸۰ و ۹۴ درصد انجام می‌شود.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.