سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی مطرح کرد؛

تابستانی پرتنش و بحرانی در پیش روی طرقبه و شاندیز

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در صورتی می‌توانیم تابستان امسال را بگذرانیم که حداقل ۱۰ درصد بیشتر در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم علوی مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی امسال فقط ۸۵ میلی‌متر بوده که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۶۳ میلی‌متر بوده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: این در حالی است که امسال دمای هوا زودتر از حد معمول گرم شده  است که پیش بینی می‌شود در رو‌ز های آینده مصرف آب افزایش یابد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: امسال برای جلوگیری از چالش و تنش آب شرب در شهر‌ها و روستاها نیازمند مدیریت خاص مصرف هستیم به عنوان مثال اگر در هر مرحله از شستن دست ها شیرآب تنها یک دقیقه کمتر باز باشد میزان صرفه‌جویی هر نفر در روز سه لیتر خواهد بود که با احتساب جمعیت موجود استان این صرفه جویی ۱۰ میلیون لیتر معادل آبدهی ۱۵ تا ۲۰ چاه را شامل می‌شود.

 علوی بیان کرد: خدمات آبفای خراسان رضوی به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در ۸۰ شهر و ۲۳۰۰ روستا از طریق ۲۴۰۰ منبع و تاسیسات آبی تحت پوشش ارائه می‌شود و این در شرایطی است که منابع آبی موجود دچار کاهش و نقصان بارندگی نشود.

اوتصریح کرد: در عین حال با توجه به اینکه امسال به ویژه در مناطقی که آب مورد نیاز مشترکان از چشمه، قنات و چاه‌ها تأمین می‌شود با مشکل تأمین آب مواجه هستیم.


انتهای پیام//م.ذ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.