سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳ هزار خانوار کردستانی از نفت سفید استفاده می‌کنند

رییس پخش فرآورده‌های نفتی کردستان گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار خانوار در استان به دلیل عدم دسترسی به گاز طبیعی،از نفت سفید برای سوخت استفاده می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله زندی رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان : این تعداد خانوار اغلب در مناطق روستایی استان و روستا‌هایی سکونت دارند که هنوز از گاز طبیعی بهره‌مند نشده‌اند، بنابراین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سوخت مورد نیاز آنان را در طول سال تامین می‌کند.

او با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در روستا‌های استان و شارژ سهمیه سالانه هر خانوار (یک هزار و ۸۰۰ لیتر) در کارت بانکی آنان، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۹۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی، کار توزیع سوخت در روستا‌های فاقد گاز طبیعی را انجام می‌دهند.

رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان یادآور شد: سال ۱۳۹۹، بیش از ۵۴ میلیون لیتر نفت سفید در استان مصرف شد و در مقایسه با سال قبل از آن، ۱۷ درصد کاهش داشت که گازرسانی به روستا‌های استان، راستی آزمایی خانوار‌های نفت سفید سوز و توزیع الکترونیکی نفت سفید در منطقه، از دلایل این کاهش مصرف بود.

زندی با اشاره به اینکه از ۵۴ میلیون لیتر نفت سفید مصرف شده در سال گذشته، ۴۱ میلیون لیتر آن در روستا‌های استان توزیع شد، افزود: پارسال از مقدار سوخت توزیعی در مناطق روستایی استان، ۲۱ میلیون لیتر آن در روستا‌های سخت‌گذر تامین و مصرف شد.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۸ روستای دارای سکنه دارد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.