سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش زمین با سند جعلی

اعضای یک باند کلاهبرداری که با جعل سند اقدام به فروش یک قطعه زمین در یکی از شهر‌های شمال کشور، به چندین نفر کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری مبنی بر فروش یک قطعه زمین با مدارک جعلی به قیمت ۶۰ میلیارد ریال، در سال ۹۸، در یکی از شهر‌های شمالی به مال باخته که ساکن شهر کرج است، بررسی موضوع در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، اعضای یک باند جاعل و زمین خوار یک قطعه زمین را در یکی از شهر‌های شمالی کشور، با اسناد و مدارک جعلی و با شیوه و شگردی خاص به افراد غیربومی به مبالغ کلان فروخته اند.

سردار عباسعلی محمدیان گفت: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی ۴ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شده و با ردزنی‌های انجام شده، مخفیگاه آن‌ها را در شمال کشور شناسایی و با دریافت نیابت قضایی به آنجا اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه تمامی اعضای این باند را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.

او افزود: متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هرگونه جرمی شدند، اما با مشاهده مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به فروش زمین با مدارک جعلی به ۴ نفر به صورت همزمان اقرار کردند.

سردار محمدیان گفت: اعضای این باند با جعل سند، ملک مورد نظر را در سال ۹۸ به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به مال باختگان فروخته اند و در حال حاضر و پس از گذشت ۲ سال بر اساس نظر کارشناسان ارزش کنونی ملک ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند به شهروندان افزود: هنگام معامله خانه و زمین از اصالت مدارک هویتی و مالکیت فروشنده مطمئن شده و از تنظیم هرگونه قرارداد و پرداخت وجه خودداری کنند.

سردار محمدیان با اشاره به این که احتمال دارد، افراد دیگری نیز در دام اعضای این باند کلاهبرداری گرفتار شده باشند، از شهروندان خواست در صورت کلاهبرداری از سوی این افراد، برای اعلام شکایت به آدرس کرج-۴۵ متری کاج- بلوار ولیعصر-خیابان گیوه کش- جنب کلانتری ۳۰ اسلام آباد، پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۲۰۵۰۱۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.