سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منع توزیع نذورات در شب‌های قدر/ دورهمی‌های خانوادگی، همچنان عامل اصلی انتشار کرونا

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مراسم عزاداری شب های قدر، توزیع نذورات ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: تنها راه خلاصی از بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او به تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: مراسم شب‌های قدر در بازه زمانی حداکثر دو ساعت در فضای باز، به میزان ۲۵درصد گنجایش فضا و با رعایت فاصله ۴مترمربع در مکان‌هایی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه اعلام می‌شود، برگزار خواهد شد.

ملانوری اظهار کرد: پخش نذورات در مراسم شب‌های قدر ممنوع بوده و توزیع فقط در قالب بیرون بر و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی امکان پذیر است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مباحث مطرح شده در ستاد ملی کرونا درخصوص سررسید چک ها، مالیات و جرائم مالیاتی بیان کرد: فردا در نشستی ویژه برای اصناف، به بررسی مسائل بازار پرداخته خواهد شد تا آثار و خسارت‌های ناشی از این محدودیت‌ها کم شود.

او به آمار افزایشی مبتلایان استان نسبت به هفته گذشته اشاره کرد و گفت:، چون مدت زمان زیادی از آغاز همه گیری کرونا گذشته و باعث خستگی، ساده انگاری و سهل انگاری در مردم شده به همین دلیل آمار استان همچنان افزایشی است.

ملانوری تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی کرونا، استفاده از ماسک در خراسان جنوبی به ۶۶ درصد رسیده و۳۴ درصد مردم استان، از ماسک استفاده نمی‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بر اساس همین گزارش، رعایت فاصله اجتماعی در استان به ۵۶درصد رسیده و ۴۴درصد از مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

او از دورهمی‌های خانوادگی به عنوان مهمترین عامل افزایش آمار ابتلا در استان نام برد و گفت: بر اساس آمار، ۶۵درصد از ابتلا‌ها به دلیل دورهمی‌های خانوادگی می‌باشد.

انتهای پیام / س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.