سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم اسلام آباد از قطعنامه ضد پاکستانی اتحادیه اروپا

قطعنامه اتحادیه اروپا مبنی بر تبعیض آمیز بودن برخی از قوانین و نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در پاکستان، باعث خشم اسلام آباد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیاینه‌ای در واکنش به قطعنامه ضد پاکستانی اتحادیه اروپا اعلام کرد: گفتمان اخیر پارلمان اروپا نشان از فقدان درک قوانین توهین به مقدسات و حساسیت‌های مذهبی مربوطه به آن در پاکستان و سایر کشور‌های جهان اسلام است.

وزارت خارجه پاکستان افزود: برخلاف این قطعنامه پاکستان یک دموکراسی پارلمانی با جامعه مدنی پر جنب و جوش، رسانه‌های آزاد و دادگستری مستقل است که کاملاً به ارتقا و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر برای همه شهروندان خود متعهد است.

در این بیانیه که در سایت وزارت خارجه پاکستان منتشر شده، آمده است: پاکستان به اقلیت‌های خود که بر اساس قانون اساسی کشور از حقوق برابر و آزادی‌های کامل مذهبی برخوردار هستند افتخار می‌کند، بر همین اساس سازوکار‌ها و اقدامات پیشگیرانه قضایی و اداری برای جلوگیری از هرگونه نقض حقوق بشری در پاکستان نیز وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان نقش فعالی در ارتقای آزادی مذهب و عقیده، مدارا و هماهنگی بین ادیان داشته است.

گفتنی است اتحادیه اروپا روز گذشته در قطعنامه‌ای قوانین مربوط به کفرگویی در پاکستان را تبعیضی توصیف و اعلام کرد: این قوانین بر علیه اقلیت‌ها در این کشور است.

اتحادیه اروپا همچنین در بحث افزایش تنش میان اسلام آباد و پاریس در جریان تشدید اعتراضات گروه‌های مذهبی پاکستان به تشدید اقدامات توهین آمیز به مقدسات اسلامی در فرانسه از پاریس حمایت کرده و خواستار تجدید نظر در امتیاز تجاری کشور‌های اروپایی به اسلام‌آباد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.