سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات صهیونیست، دهه‌ها هشدار درباره وقوع حادثه در الجلیل را نادیده گرفتند

مقامات صهیونیست بیش از ده سال است که به هشدار‌ها درباره ناامن بودن مکان برگزاری مراسم‌های مذهبی بی‌اعتنا بوده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یدیعوت آحارانوت، در پی حادثه مرگبار «الجلیل»، منابع خبری اعلام کردند که بیش از یک دهه است که به مقامات صهیونیست درباره وقوع حادثه در این منطقه هشدار داده شده، اما بار‌ها آن را نادیده گرفته اند.

کابینه رژیم صهیونیستی به دفعات گزارشات رسمی مبنی بر اینکه مقبره «خاخام شیمون بار یوخای» و سازه‌های اطراف آن، که سالیانه محل برگزاری مراسم و جشن‌های مذهبی متعدد است، از لحاظ ایمنی مشکل دارد را نادیده گرفته است.

بیش از یک دهه پیش به مقامات صهیونیست هشدار داده شده بود که جمع شدن بیش از حد جمعیت در این مکان می‌تواند به فاجعه ختم شود.

در گزارشی در دسامبر ۲۰۰۸، اخطار داده شده بود، مقبره خاخام شیمون بار یوخای که مکان مقدسی برای یهودیان است، سال‌هاست مورد غفلت قرار گرفته و برای مردمی که برای شرکت در مراسم‌های مذهبی به این مکان می‌آیند خطرناک است و نباید اجازه داد این وضعیت در محوطه‌ای که از لحاظ مذهبی بسیار مهم است، ادامه یابد.

در این گزارش آمده است که این مکان در برابر آتش سوزی مقاوم نیست و راه‌های فرار کم و محدودی دارد. اما پس از سال‌ها اخطار، هیچ اقدامی در راستای ایمن سازی این مکان از سوی نهاد‌های صهیونیست که مدیریت آن را بر عهده داشتند، انجام نگرفت.

این گزارش حاکی از این است، اختلافاتی که بین مقامات صهیونیستی وجود دارد مانع تعمیرات این مکان می‌شود.

به دنبال این گزارش، کابینه این رژیم در مارس ۲۰۰۹ در وزارت دارایی کارگروهی را برای بررسی و رسیدگی به مشکلات آن مقبره تشکیل داد.

اما در گزارشی که سال ۲۰۱۱ منتشر شد، اعلام شد که مقامات به جز تعمیراتی جزئی، اقدامی برای بازسازی این مکان انجام نداده‌اند.

در دسامبر ۲۰۱۳، یائر لاپید، وزیر دارایی وقت، فرمانی را امضا کرد که مدیریت مقبره را از سازمان‌های خصوصی گرفته و آن را در اختیار وزارت امور مذهبی قرار می‌داد. اما مسائل ایمنی این مکان پیگیری نشد و در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ دوباره مطرح گردید.

«آریه دری»، رئیس حزب شاس، نیز که در آن زمان مسئول اماکن مذهبی بود، بر احتمال وقوع حادثه در این منطقه هشدار داده بود.

اکنون پس از گذشت سه سال از آخرین هشدار، «ماتانیاهو انگلمان»، کنترل کننده امور خارجه رژیم صهیونیستی، مسئولیت تحقیقات جدی در این زمین را بر عهده گرفته است.

دیروز (جمعه) همزمان با برگزاری یک مراسم مذهبی صهیونیست‌ها، بر اثر فروریختن یک پل در منطقه جبل جرمق در شمال غرب الجلیل، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.