سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار همدان:

میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان ۶۱ درصد و پایین است

استاندار همدان گفت: میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان ۶۱ درصد است که با این عدد نمی‌توان به رفع محدودیت‌های کرونایی امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سید سعید شاهرخی استاندار همدان گفت: رفع محدویت‌های کرونایی پیش بینی شده در طرح جامع مدیریت هوشمند منوط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تغییر وضعیت استان از قرمز به زرد و آبی است.

او در ستاد ستانی مقابله با ویروس کرونا با انتقاد از پایین بودن میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان افزود: میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان همدان ۶۱ درصد گزارش شده است که با این عدد نمی توان به رفع محدودیت های کرونایی امیدوار بود بلکه باید این رقم را به بیش از ۹۰ درصد رساند.

استتاندار همدان اضافه کرد: به طور حتم رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه های بهداشتی موجب تغییر رنگ استان از قرمز به وضعیت زرد و آبی کرونایی خواهد شد که در صورت تحقق این وضعیت بیشتر مشاغل گروه های ۲، سه و چهار می توانند دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار همدان تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان تویسرکان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان مابقی استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که امید می رود با افزایش توجه به دستورالعمل های بهداشتی، در هفته های آینده رنگ بندی دیگر مناطق استان نیز تغییر کند.

شاهرخی از فعالان در گروه شغلی ۲، سه و چهار که همراهی خوبی با ستاد کرونا داشتند قدردانی کرد و گفت: بار فشار به کادر بهداشت و درمان با وفاق و همدلی کاهش یافته و در صورت نبود همدلی و انسجام بین مجموعه های عضو ستاد کرونا به طور حتم حوزه بهداشت و درمان با مشکلات عدیده ای مواجه می شد.

استاندار همدان تاکید کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی همدان مهمترین عامل گسترش ویروس و گرفتاری افراد در دام این بیماری دورهمی خانوادگی و شرکت در اجتماعات است بنابراین همچنان برگزار نشدن مراسم و حضور نیافتن در تجمع ها  مورد تاکید است.

شاهرخی با بیان اینکه کار بازرسی از صنوف باید تشدید شود اظهار داشت: امروز شاهد آغاز مرحله سوم تزریق واکسن ایرانی کرونا به صورت آزمایشی در شهر همدان هستیم و سه هزار نفر از اهالی این شهر زیر پوشش این طرح قرار می گیرند که امید می رود با نتیجه بخش بودن این واکسن همه مردم بتوانند خود را علیه کرونا واکسینه کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.