سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرم مطهر رضوی در عزای امیر المومنین (ع) سیاهپوش شد

بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر سیاه‌پوش شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صحن و سرای رضوی همچون اقصی نقاط ایران اسلامی در غم و اندوه شهادت مولای متقیان علی (ع) غرق در ماتم و عزاست و پارچه‌های سیاه عمودی بر گوشه و کنار این قطعه بهشتی به چشم می‌خورد.

چهار کتیبه بزرگ بر بالای ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و مسجد جامع گوهرشاد نصب شده که بر روی آن‌ها عبارت‌های «یا مرتضی علی (ع)»، «السلام علیک یا امیرالمؤمنین ابن الحسن والحسین والعباس (ع)»، «فزت و رب الکعبه» و «تهدمت و الله ارکان الهدی» قابل رؤیت است.

نصب پرچم‌های مشکی دور تا دور صحن‌های حرم مطهر رضوی هم حال و هوای ایام عزاداری علوی را به زائران و مجاورانی که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای شرکت در مراسم سوگواری اولین پیشوای شیعیان و عرض تسلیت به ساحت نورانی امام هشتم (ع) مشرف می‌شوند، بخشیده است.

همچنین پیش‌بینی‌های لازم در خصوص مفروش کردن صحن‌ها، تهیه اقلام مصرفی مانند محلول‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک، لیوان یکبار مصرف و مُهر نماز از سوی معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی برای میزبانی شایسته از شرکت‌کنندگان مراسم شب‌های قدر این آستان مقدس انجام شده است تا زائران و محبان اهل عصمت و طهارت (ع) با آرامش خاطر بتوانند از برکات لیالی قدر فیض ببرند.

انتهای پیام// ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.