سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار هشترود: 

وضعیت کرونایی شهرستان نگران کننده است

 فرماندار هشترود با اشاره به وضعیت کرونایی نگران کننده شهرستان هشترود گفت: کمتر از ۶۰ درصد مردم ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امینیان  فرماندار هشترود گفت: بر اساس آمار‌های ارائه شده وضعیت شهرستان  هشترود به لحاظ بیماری و مرگ و میر کرونایی چندان مناسب نیست هر چند رنگ آن نارنجی می‌باشد.

او  تداوم این وضعیت را بسیار نگران کننده دانست و گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که متاسفانه کمتر از ۶۰ درصد مردم  ضوابط بهداشتی  را رعایت می‌کنند در حالی که جهت کنترل بیماری کرونا باید ۹۰ درصد ضوابط بهداشتی رعایت شود.

او گفت: نظارات بر اجرا و عمل به مصوبات ستاد مقابله با  کرونا باید کاملا سختگیرانه باشد و برابر قانون با متخلفان برخورد شود.

او تعداد کل موارد مبتلای مثبت کرونا در هشترود را تاکنون ۲ هزار و ۴۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد موارد مبتلای مرد یک هزار و ۲۶۱ نفر و مابقی زن هستند، ضمن اینکه از مجموع مبتلایان یک هزار و ۴۸ نفر شهری و مابقی روستایی می‌باشند.

امینیان تعداد کل فوتی‌های کرونا در هشترود را تاکنون ۶۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۲ نفر زن و مابقی مرد هستند که ۳۵ نفرشان ساکن روستا و مابقی ساکن شهر بودند.

فرماندار هشترود مناطق آلوده و پرخطر شهرستان را مراکز سه گانه شهری و روستا‌های علی آباد، گلوجه محمدخان، اکیزگنبدی، بایقره رود، توپ آغاج، چراغچیو و وظیفه خوران عنوان کرد.

او افزود: مراسم مذهبی در شب‌های قدر در مکان‌های سرباز با رعایت ضوابط بهداشتی به مدت حداکثر دو ساعت برگزار خواهد شد.

او گفت: ورود خودرو‌های غیر بومی به شهرستان هشترود ممنوع و جریمه آن یک میلیون تومان می‌باشد.

امینیان گفت: مردم جهت حفظ سلامت خود و جامعه بایدضوابط بهداشتی و سه اصل اساسی استفاده از ماسک، شستشوی دست و فاصله گذاری را حتما رعایت کنند و از عادی انگاری بپرهیزند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.