سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود دام به مناطق حفاظت شده جرم است

ورود دام به مناطق حفاظت شده محیط زیست و چرای غیرمجاز آن ها ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با ابراز نگرانی از ورود دام‌های غیر مجاز به منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه گفت: منطقه حفاظت شده درمیان و سربیشه تنها زیستگاه حفاظت شده قوچ اوریال در شرق کشور است که طی هفته‌های گذشته شاهد حضور تعداد زیادی دام غیر مجاز بوده و اگر مسئولین امر برای چالش بوجود آمده در منطقه چاره اندیشی نکنند لطمات سنگینی به منطقه وارد خواهد شد و مردم محلی حاشیه منطقه نیز متضرر خواهند شد.

او با اشاره به خشکسالی موجود در مناطق و کاهش شدید رویش پوشش گیاهی، از بین رفتن پوشش گیاهی موجود، کمبود شدید علوفه برای حیات وحش منطقه، سرایت بیماری‌های واگیر دار به حیات وحش، خسارت وحوش به مزارع و باغات کشاورزان و در نهایت نارضایتی جوامع محلی را از جمله خطرات حضور دام‌های غیر مجاز در منطقه خواند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از دامداران خواست قبل از اعمال قانون با رعایت حدود از چراندن دام‌های خود در این مناطق خودداری کنند و لاز م است برای خروج دام‌های خود از منطقه هرچه سریعتر اقدام کنند.

اکبری افزود: دامداران غیر مجاز بدانند در صورت مشاهده از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلم یه گوسفند چاق و چله میخواد
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو رو خدا یه فکری برای دام ها بکنین
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دام که نمیفهمه کجا باید بره