سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال ۱۰ واحد صنعتی نیمه فعال به چرخه تولید باز می‌گردد

امسال بازگشت به چرخه تولید ۱۰ واحد صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری هدفگذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدکاظم منزوی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در استان در حال تکمیل است که طبق برنامه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

او افزود: این در حالی است که تعداد واحد‌های صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان بیش از این تعداد است، اما برای امسال افتتاح ۷۰ واحد هدفگذاری شده است.


بیشتر بخوانید


منزوی اضافه کرد: در همین حوزه پارسال ۱۳۵ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شد که از این تعداد ۸۵ واحد ایجادی و ۵۰ واحد توسعه بوده است.

او از بازگشت ۲۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که هدفگذاری سال ۹۹ احیای هشت واحد بود.

منزوی گفت: امسال نیز بازگشت به چرخه تولید ۱۰ واحد صنعتی در استان هدفگذاری شده است.

او با اشاره به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: امسال برای اعطای تسهیلات به واحد‌ها شاخص‌هایی در نظر گرفته شده که در قالب طرح «تام» تعریف شده است.

منزوی افزود: تسهیلات با هدف فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحد‌های صنعتی در محصولات منتخب است و اختصاص به ساخت تولید و بی‌نیاز کردن از واردات و توسعه صادراتی غیرنفتی دارد.

او ادامه داد: تسهیلات تام همچنین به حمایت از طرح‌های فناورانه، تامین مالی اصناف تولید، فعال سازی معادن کوچک مقیاس، توسعه مناطق محروم و فعال سازی واحد‌های راکد اختصاص دارد.

منزوی گفت: در طرح «تام» واحد‌های دارای شرایط می‎توانند در بانک‌های صنعت و معدن سپرده‌گذاری کنند و چند برابر آن تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد دریافت کنند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.