سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز بهره برداری از اکو پارک مشهد تا پایان خرداد ۱۴۰۰

شهردار مشهد گفت: بهره برداری از پروژه اکو پارک مشهد با ۸۵ درصد پیشرفت، تا پایان خرداد امسال آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در پست اینستاگرامی خود گفت: پروژه اکو پارک مشهد یکی از اهداف و کارکرد‌هایی که برای آن تعریف کرده ایم، کمک به آشنایی بیشتر کودکان و فرزندان با محیط زیست و طبیعت است و درکنار آن خانواده‌ها نیز بتوانند در کنار یکدیگر در فضایی شبه روستایی و عشایری به دور از هیاهو و گرفتاری‌های روزمره شهری وقت خود را سپری کنند.

او افزود: این پروژه را «اکوپارک» نامگذاری کرده ایم که در گذشته درباره بخشی از آن در پست دهکده طبیعت و خانواده توضیحاتی را عرض کرده بودم و حالا تصمیم بر این شد تا در کنار کوه پارک، رود پارک، بوم پارک و کشت پارک این پروژه را نیز در فضایی به وسعت ۳۰ هکتار داشته باشیم.

 شهردار مشهد  ادامه داد: هدف گذاری اصلی در این پروژه این است که بتوانیم چگونگی همزیستی با محیط زیست و طبیعت را یاد بگیریم؛ برای وسایل بازی مجموعه سعی کرده ایم از وسایل بازی طبیعی در فضای طبیعت استفاده کنیم و حتی روشنایی مسیر را نیز با المان‌های طبیعی انجام بدهیم.


بیشتر بخوانید


کلائی بیان کرد: بویژه اینکه به مرور زمان انرژی مصرفی اکوپارک از منابع پایدار خورشید و باد تامین خواهد شد و می‌تواند مجموعه جذابی از ابزار‌های انرژی تجدیدپذیر باشد.

او تصریح کرد: در واقع اکوپارک نقطه اتصال کوه پارک با بوستان خورشید است و امیدوارم فضای فوق العاده‌ای برای لذت بردن از طبیعت بکر و جذاب ارتفاعات جنوبی مشهد ایجاد شود.

 شهردار مشهد تاکید کرد: تحقیقات زیست محیطی مفصلی درباره این پروژه انجام شده. باورم این است که ایجاد فضا‌های تفرجی۔ زیست محیطی شهری برای حرکت در مسیر توسعه پایدار در شهر به شدت لازم است.


انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چقدر عالی بی صبرانه منتظر بازگشایی هستم تا فرزندم را برای دیدن آن ببرم