سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز امیدواری پوتین به بازیابی برجام در چارچوب قبلی

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به مذاکرات کنونی برجام خواستار احیای دوباره توافق هسته‌ای ایران در چارچوب قبلی آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در اظهاراتی خطاب به نمایندگان دائم شورای امنیت روسیه، خواستار احیای توافق برجام در چارچوب قبلی خود شد.

پوتین در بخشی از سخنان خود با بیان آن‌که ایران یکی از چهار کشور همسایه روسیه در دریای خزر است، گفت: «در حال حاضر مسائل مختلفی درباره برجام در حال رایزنی است. امیدوارم تمام مسائل مربوط به این توافق در چارچوب قبلی خود احیا شود.»

او در ادامه با بیان آن‌که جلسه امروز درباره وضعیت منطقه دریای خزر است، افزود: «امیدواریم برجام در چارچوب قبلی احیا شود و ما نیز روابط همه‌جانبه‌ای برای اجرای برنامه‌هایمان با اعضای باشگاه دریای خزر داشته باشیم.»

روز گذشته «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توئیتی اعلام کرد که با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، دیدار و درباره احیای برجام رایزنی کرده‌اند.

گفتگو‌های ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد.

روز گذشته دو کارگروه هسته‌ای و تحریم، کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین‌بار تشکیل جلسه داد.

همچنین تاکنون نشست‌هایی به‌صورت دو و چندجانبه میان روسای هیئت‌های مختلف ایران و ۱+۴ برگزار شد. قرار است گزارش کارگروه‌های کارشناسی به کمیسیون مشترک ارائه شود و در صورت نیاز کمیسیون بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.