سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربران با هشتگ #روز_ملی_خلیج_فارس نوشتند:

تا روزی که دنیا برقرار است، خلیج فارس نامش پایدار است

کاربران فضای مجازی به مناسبت روز ملی خلیج فارس تصاویر و نوشته‌هایی را در حساب خود منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ۱۰ اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده که این روز سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است.

خلیج فارس از سمت شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین و امارت متحده عربی همسایه است و وسعت این خلیج به 240 هزار کیلومتر می‌رسد و پس از خلیج مکزیک و خلیج هودسن سومین خلیج بزرگ جهان محسوب می‌شود.

خلیج فارس توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریا‌های آزاد وصل می‌شود و جزایر مهمی مانند خارک، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، جزیره کیش، جزیره قشم، و لاوان در آن وجود دارد که تمامی آن‌ها به ایران تعلق دارند.

همانطور که می‌دانید خلیج فارس و سواحل آن معادن سرشار نفت و گاز هستند و مسیر انتقال نفت کشورهایی، چون کویت، عربستان و امارات متحده عربی است، باتوجه به همین امر منطقه‌ای مهم و استراژیک محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


همچنین این خلیج از بنادر مهمی در حاشیه خود مانند بندر شارجه، دوبی، ابوظبی و بندر عباس دارد. در همین راستا به دلیل روز ملی خلیج فارس کاربران فضای مجازی اقدام به داغ کردن هشتگ مربوط با این روز کردند که در ادامه می‌توانید تعدادی از آن‌ها را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.