سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

میدان پشتوانه دیپلماسی و عامل اقتدار

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: میدان برای دیپلماسی پشتوانه و عامل اقتدار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پیام جمعه این هفته شهرکرد گفت: میدان برای دیپلماسی پشتوانه است و اقتدار ایجاد می‌کند و این میدان است که دیپلماسی را پُربار می‌کند و به دیپلماسی جرأت می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد انتشار مسائل محرمانه را فتنه دانست و افزود: یکی از اهداف این فتنه، متفرق کردن جامعه، به جان هم انداختن طیف‌های مختلف و افزایش رو در رویی‌ها و دو قطبی کردن جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: آن‌هایی که اهل بصیرت هستند این را می‌دانند که میدان و دیپلماسی هر دو از ضرورت هاست.

او در ادامه شب‌های قدر را فرصت مغتنمی برای نزدیک شدن به پروردگار، درک امامت، ولایت و خواندن قرآن به‌صورت مدبرانه دانست و گفت: شب قدر راهی برای رسیدن به کمال است و نباید اجازه دهیم این شب به غفلت بگذرد.


بیشتر بخوانید


 

حجه الاسلام والمسلمین نکونام گفت: متأسفانه در شرایط کرونایی امکان برگزاری و برپایی مراسم شب‌های قدر به صورت گسترده نیست و می‌توان در جمع‌های کوچک و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اعمال شب‌های قدر را بجا آورد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری به لزوم الگوپذیری از سیره و زندگی امام علی (ع) هم اشاره کرد و گفت: زندگی امام علی (ع) دریای بیکرانی است که می‌توان از منش ایشان برای زندگی امروزه درس گرفت.

او در ادامه رفع مشکلات معیشتی جامعه کارگری را خواستار شد و گفت: باید حق کارگر در جامعه به درستی ادا شود، چرا که این قشر با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و درآمدشان برای گذران زندگی پایین است و باید عدالت برای این قشر اجرا شود و کارگران بر اساس سختی کار دستمزد دریافت کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: باید قدردان زحمات و جهاد فعالان عرصه اقتصادی هم باشیم، چرا که این قشر با تلاش شبانه‌روزی برای رونق و تولید حرکت و به هم‌نوعان خود کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام همچنین به فرارسیدن شهادت شهید مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت و گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری علم و عمل را باهم آمیخت و روز شهادت ایشان به‌نام روز معلم نامگذاری شده است و معلمان باید ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشند و علم و عمل را در هم بیاموزند.

او با اشاره به آغاز نام نویسی حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: امروز به مطهری‌ها در جامعه کنونی برای تبلیغ دین اسلام نیاز داریم، بنابراین باید حوزه‌های علمیه تقویت شوند و مقدمات تحصیل جوانان در این حوزه‌ها فراهم شود و خانواده‌ها جوانان خود را برای ورود حوزه علمیه تشویق کنند.


انتهای پیام/ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.