سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلینکن به اوکراین سفر می‌کند

وزیر خارجه آمریکا در یک برنامه تلویزیونی از سفر به اوکراین در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی بی اس نیوز روز پنجشنبه گزارش داد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به اوکراین سفر خواهد کرد. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌های بین اوکراین و روسیه تشدید شده است.

به گفته سی بی اس نیوز،  بلینکن در مصاحبه خود در برنامه "۶۰ دقیقه" از سفر به اوکراین خبر داد.

درگیری‌های اخیر اوکراین با جدایی طلبان در دونباس به تنش با روسیه در این منطقه مرزی میان دو کشور منجر شده است و آمریکا و کشور‌های عضو پیمان ناتو با حمایت از اوکراین و کمک مالی و تسلیحاتی از دولت آن به تشدید تنش در این منطقه دامن می‌زنند.

به همین منظور مسکو در ماه آوریل بخشی از نیرو‌های خود را به مرز‌های اوکراین اعزام کرد که این موضوع کیف و پایتخت‌های غربی را نگران کرد؛ گرچه هفته گذشته روسیه دستور عقب نشینی بخشی از نیرو‌ها را صادر کرد. روسیه گفته است که استقرار نیروهایش در نزدیکی مرز با اوکراین بخشی از تمرینات در پاسخ به آنچه رفتار تهدیدآمیز ناتو خوانده می‌شود، است.

این در حالی است که بلینکن مدعی است شمار نیرو‌های روسی در مرز اوکراین از سال ۲۰۱۴ که این تنش‌ها آغاز شد، بیشتر است.

او گفت: من نمی‌توانم به شما بگویم که ما اهداف پوتین را می‌دانیم. موارد زیادی وجود دارد که وی می‌تواند انجام دهد یا ترجیح دهد انجام ندهد.

در همین حال، ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشتی جنگی همیلتون برای حمایت از متحدان و شرکای این کشور در ناتو وارد دریای سیاه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.