سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحریم‌های فرانسه علیه لبنان

در ادامه مداخله‌گری‌های فرانسه در امور داخلی لبنان، این کشور اعمال محدودیت‌ها را برای ورود برخی شخصیت‌های لبنانی آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد این کشور اعمال محدودیت‌ها را برای ورود برخی شخصیت‌های لبنانی به خاک فرانسه، آغاز کرده است.

بنا به اعلام وزارت خارجه فرانسه «این محدودیت‌ها علیه کسانی وضع می‌شود که در روند سیاسی لبنان مانع تراشی می‌کنند و متهم به فساد هستند.»

پس از اقدامات فرانسه، اتحادیه اروپا برخی از شخصیت‌های لبنانی را تحریم خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


مداخله‌گری‌های فرانسه در امور داخلی لبنان در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش منابع خبری اعلام کردند برنارد امیه، مدیر کل اداره اطلاعات خارجی فرانسه در حال فشار بر گروه‌های لبنانی برای اجرای اصلاحات فرانسه در این کشور است.

منابع لبنانی اعلام کردند پاریس در حال اعمال فشار بر بیروت برای اجرای اصلاحات مد نظر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور در لبنان است.

این منابع تاکید کردند: برنارد امیه در حال رایزنی با تمامی مقامات لبنانی برای تسریع روند اصلاحات مد نظر مکرون است.

امیه پیش‌تر سفیر فرانسه در لبنان بود و نسبت به گروه‌های سیاسی و ساختار قدرت در این کشور اطلاعات کافی دارد. پیش‌تر مکرون در سفر به بیروت بصورت ضمنی این کشور را تهدید به اجرای اصلاحات کرده بود.

پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول، طبق توافق سایکس – پیکو انگلیس و فرانسه قلمروی خاورمیانه‌ای این امپراطوری را میان خود تقسیم کردند. سوریه و لبنان در این تقسیم بندی به فرانسه رسید و پاریس از این دو کشور به‌عنوان مستعمره بهره گرفت. منتقدان می‌گویند اتفاقات اخیر نشان داد فرانسه هنوز هم به لبنان و سوریه به چشم یک مستعمره نگاه می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.