سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا بهار زندگی یک نفر دیگر را در مهاباد خزان کرد/ بستری ۲۸ بیمار جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با فوت یک بیمار دیگر در شهرستان مهاباد آمار فوتی‌های کرونا ویروس به ۳۶۱ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته ۲۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی بستری شدند که ارومیه با ۹۸، خوی با ۳۴ و مهاباد با ۲۸ بیمار جدید بیشترین تعداد بستری را در استان داشتند.

آقازاده افزود: در همین مدت ۱۴ مورد فوت بر اثر کرونا ویروس در استان ثبت شد که با احتساب این فوتی‌ها مجموع جان باختگان این ویروس به ۴ هزار و ۱۶۷ نفر افزایش پیدا کرد.

او تصریح کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۲۵۵ نفر بوده که از این تعداد، ۷۰ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در رابطه با موج چهارم بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: در حال حاضر فاصله زیادی را تا شرایط ایده آل داریم و هرگونه ساده انگاری در رابطه با نکات پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها می‌تواند فاجعه ساز باشد.

آقازاده با اشاره به آغاز فاز‌های مختلف واکسیناسیون عمومی، از مردم خواست تا اخبار موثق در مورد واکسیناسیون را از مراجع رسمی، وب سایت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، صدا و سیما و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و از پیگیری اخبار از مراجع غیر رسمی و همچنین مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی درمانی خودداری کنند.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.