سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شورای مصالحه: طالبان پیشنویس طرح صلح خود را ارائه کرده است

معاون شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که طالبان پیشنویس طرح صلح خود را به این شورا ارائه کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عطاءالرحمان سلیم، معاون شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که طالبان پیشنویس طرح صلح خود را به این شورا ارائه کرده است.

معاون شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با بیان اینکه پیشنویس طرح صلح شورای عالی مصالحه ملی نیز فراگیر و سازگار با واقعیت‌های عینی جامعه‌ی افغانستان است، ابراز امیدواری کرد که تلفیق این طرح با طرح صلح گروه طالبان به یک طرح واحد منجر شود که در آن تمامی طرف‌ها بتوانند سعادت و رستگاری دنیوی و اخروی‌شان را بیابند.

وی تاکید کرد: در صورتی که در پشت پرده، ماموریت هایی برای تخریب و از بین بردن نشست استانبول که همه در انتظار آن هستند، نباشد، تلفیق این دو طرح کار سختی نیست.

سلیم افزود که آنها با طرح واحد و با اقتدار در نشست‌های مرتبط با صلح افغانستان شرکت می‌کنند. وی همچنین بر آدرس واحد نظام جمهوری اسلامی افغانستان در نشست استانبول تاکید کرد.

معاون شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اضافه کرد: آنها با طالبان تماس و تبادل پیام دارند و همیشه به این گروه گفته‌اند که مراجعه کردن به آدرس‌های متعدد کار افغانستان را سخت‌تر می‌کند و جانب جمهوری اسلامی حاضر است از آدرس واحد با طالبان مذاکره کند.

گروه طالبان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.