سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر مقامات آمریکایی به خاورمیانه برای رایزنی درباره ایران

رسانه آمریکایی اعلام کرد تیمی از مقامات ارشد دولت آمریکا هفته جاری برای کاستن از نگرانی‌های متحدان خود، به منطقه غرب آسیا سفر می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» تیمی از مقامات ارشد این کشور را به منطقه غرب آسیا خواهد فرستاد تا درباره توافق برجام به رایزنی بپردازند.

بلومبرگ هدف از این سفر را «کاستن از نگرانی‌های متحدان» درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و فروش «جنگنده اف ۳۵» به امارات عنوان کرده است.

این گروه به ریاست «برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده سیاست‌های خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا، و «درک چولت» مشاور وزیر خارجه این کشور، به منطقه غرب آسیا اعزام خواهند شد.

چند مقام که نخواستند نامشان فاش شود به بلومبرگ اعلام کردند این سفر علنی نیست و این مقام‌ها به «عربستان سعودی، امارات، مصر و اردن» خواهند رفت.

این سفر در حالی انجام خواهد شد که متحدان آمریکا از سیاست‌های دولت آمریکا و بازماندن از مقابله با چین نگرانند. آن‌ها همچنین درباره بازگشت به توافق برجام نیز نگرانی خود را ابراز کرده‌اند.

مقامی از دولت بایدن که خواست نامش فاش نشود به این پایگاه خبری اعلام کرد: «این گروه آمریکایی درباره مسائل امنیتی و کاستن تنش‌ها در خاورمیانه به رایزنی خواهند پرداخت.»

«جوئی هود» دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، و «دانا استرول» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه، از دیگر افراد حاضر در این تیم خواهند بود.

روز گذشته مذاکرات کمیسیون مشترک برجام برای بار سوم تشکیل شد. همچنین نشست سه جانبه‌ای پیش از نشست اصلی کمیسیون برجام میان روسیه، چین و ایران برگزار شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، امروز در پیامی از پیشرفت مذاکرات برجامی در وین و آغاز به‌کار سومین کارگروه مربوط به توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

این مقام ارشد روسیه پیش‌تر درباره نشست دیروز اعلام کرده بود: «در این جلسه ما پیرامون راه‌های پیش رو برای احیای کامل برجام تبادل نظر کردیم. این جلسه بسیار پربار بود.»

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان، نیز به نشست کمیسیون برجام در وین واکنش نشان داد، مذاکرات را سازنده خواند، اما اعلام کرد: «مذاکرات وین اصلا آسان نیست.»

«انریکه مورا» معاون دبیر کل و مدیر امور سیاسی سرویس اقدام خارجی اروپا، نیز با انتشار پیامی نوشت: «در هفته سوم هدف ما از رایزنی میان کارشناسان و تماس‌های جداگانه با آمریکا بازگشت مجدد واشنگتن به برجام و احیای کامل آن است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.