سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد شور انتخاباتی

دادستان قزوین گفت: باید با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، موانع مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، برداشته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی که در دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: امید آفرینی و ایجاد رضایت می‌تواند به طور مستقیم در مشارکت مردم اثرگذار باشد.

قاسمی تصریح کرد: باید دستگاه‌های خدمات رسان به طور مستمر رصد شوند تا میان مردم نارضایتی ایجاد نشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با تأکید بر توجه مسئولان به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، مسئولان باید طوری رفتار کنند تا ناامیدی بر مردم حائل نشود.

وی افزود: همه دستگاه‌ها باید از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند تا موجبات نارضیاتی میان مردم فراهم نشود.

قاسمی خاطرنشان کرد: فضای مجازی در صورت استفاده درست می‌تواند یک فرصت برای ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت مردم باشد، در غیر این صورت، می‌تواند به یک تهدید تبدیل شود.

وی افزود: باید فضای مجازی به صورت مستمر رصد شده و قبل از اثر گذاری منفی در انتخابات، جلوی آن گرفته شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با تأکید بر رسیدگی به جرایم فضای مجازی و اقدام به موقع در زمان وقوع جرم، گفت: کارگروه رصد فضای مجازی نیز باید نسبت به شناسایی فعالان فضای مجازی و تعیین صلاحیت آن‌ها در ایام انتخابات اقدام کند.

ثبت نام ۹۶۴ نفر برای شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر

حمزه ای، دبیر ستاد انتخابات استان قزوین در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی که در دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: در کل استان قزوین ۹۶۴ نفر برای شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر ثبت نام کردند که از این تعداد، صلاحیت ۸۱۶ نفر احراز شده است.

وی افزود: افرادی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده است تا ۱۲ اردیبهشت به مدت ۴ روز کاری فرصت دارند از طریق فرمانداری ها، شکایات خود را پیگیری کنند.

حمزه‌ای خاططرنشان کرد: صلاحیت ۱۳ درصد از کاندیدا‌های انتخابات شورای شهر از سوی هیئت‌های اجرایی و ۱۱ درصد نیز از سوی هیئت هیت‌های نظارت احراز نشده است.

لزوم ایجاد شور انتخاباتی در میان مردم

حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین نیز در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی با اشاره به اینکه مسئدولان از بیان سخنانی که مردم را ناامید می‌کند، پرهیز کنند، گفت:
مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند.

وی افزود: مشکلات تولید کنندگان سراسر استان از طریق ارتباط دادستان‌ها با کارخانه‌ها باید پیگیری شود و صدا وسیما هم می‌تواند در این برنامه نقش داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: ادارات مربوطه هم باید در زمینه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها پاسخگو باشند و این موضوع باعث ایجاد شور انتخاباتی در مردم می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی گفت: نشست‌هایی با حضور کاندیدا‌ها و مسئولان فضای مجازی آن‌ها برگزار و تخلفات انتخاباتی به آن‌ها گوشزد شود.

به گفته رئیس کل دادگستری استان قزوین، با ناشران و تشویش کنندگان اذهان عمومی در فضای مجازی به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی افزود: در فاصله ۵۰ روز مانده تا انتخابات، مسئولان از وعده‌های بدون پشتوانه پرهیز کنند و اقدام خلاف قانون صورت ندهند و از هر گونه شائبه پرهیز کنند.

حجت الاسلام قدرتی گفت: صداوسیما نیز هر شب با پخش برنامه‌های گفتگو محور، شور انتخاباتی را در استان فراهم کند.

باید فضای انتخاباتی در استان داغ شود

حبیبی، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه فرایند برگزاری انتخابات بر اساس برنامه وزارت کشور دنبال می‌شود، گفت: تا به امروز مشکلی در زمینه برگزاری انتخابات در استان قزوین پیش نیامده است.

وی افزود: کمتر از دو ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا باقیمانده است و باید فضای انتخاباتی در استان داغ شود و همه باید برای افزایش مشارکت مردم تلاش کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با تأکید بر نظارت جدی بر فضای مجازی در ایام انتخابات تصریح کرد: در شهرستان‌ها با نظارت دادستانی، با جرایم انتخاباتی به ویژه در فضای مجازی برخورد خواهد شد.

در ادامه این نشست، دادستان‌های البرز و محمدیه پیشنهاد‌هایی برای هر چه بهتر و سالم‌تر برگزار کردن انتخابات پیش رو ارائه کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.