سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون اول رئیس جمهوری رقم خورد؛ 

افتتاح بزرگترین فرهنگ سرای شرق کشور در بیرجند

افتتاح بزرگترین فرهنگ سرای شرق کشور در بیرجند باحضور معاون اول رئیس جمهوری و استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، همزمان با روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه روز شوراها مراسم بهره برداری از فرهنگ سرای بیرجند با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به صورت ویدو کنفرانس برگزار شد.

جاوید شهردار بیرجند در این آیین که استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان حضور دارند، گفت: اجرای پروژه سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند سال ۹۲ شروع شد اما از سال ۹۷ به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و شاخص‌ترین اقدام و زیرساخت فرهنگی در خراسان جنوبی است.

او  افزود: این پروژه با زیربنای ۶ هزار متر مربع و مساحت ۲۳ هزار متر مربع با اعتبار ۴۸۵ میلیارد ریال اجرا و تکمیل شد.

جاوید بیان کرد: فرهنگسرای شهر بیرجند با ظرفیت ۲ هزار نفر جزو ۱۰ سالن برتر کشور است و با بهره‌برداری از آن، نیازمندی عمومی مرکز استان در برگزاری مناسبت‌های مهم ملی، مذهبی، رفاهی و استانی رفع شد.

شهردار بیرجند گفت: آموزش کارهای هنری، تئاتر، طراحی و نقاشی و احداث آمفی تئاتر روباز از کاربری‌های تعریف شده در این مجموعه است.

او  ادامه داد: در ساخت این فرهنگسرای بزرگ از با کیفیت‌ترین و بهترین مصالح استفاده و اعتبار آن از محل منابع داخلی شهرداری تامین شده است.

پیوست فرهنگی عامل توفیق فعالیت های اجرایی است

ملانوری استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند گفت: جامعه بدون نشاط فرهنگی و بدون حرکت در مسیر فرهنگ اصیل خودش نمی‌تواند توفیقی داشته باشد و به سعادت برسد.

او افزود: جامعه به شدت به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیاز دارد و این مکان‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و نشست‌هایی در آن انجام می‌شود برای یک شهر ارزشمند است.

ملانوری با بیان اینکه امروز شاهد بهره‌برداری یکی از پروژه‌های بزرگ، فاخر و ارزشمند و در خور شان خراسان جنوبی و مردم بیرجند هستیم، اضافه کرد: قطعا این بنا از یادگاری‌های این دوره کاری مدیریت شهر بیرجند در تاریخ شوراهای اسلامی و شهرداری بیرجند ثبت و ضبط خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: من این دیدگاه فرهنگی و توسعه‌گرایانه که نگاهی بلند به افق بلندمدت شهر بیرجند و استان دارد را ستایش می‌کنم و از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و شهردار بیرجند تقدیر می‌کنم.

او  با گرامیداشت نهم اردیبهشت سالروز تاسیس شورای‌های اسلامی، گفت: نهادهای شورای اسلامی یکی از نعمت‌های بسیار خوب انقلاب اسلامی است که امام راحل در ماه‌های اولیه شکل‌گیری انقلاب اسلامی دستور شکل‌گیری این نهاد را دادند تا با استفاده از خرد جمعی و مشارکت مردم و با تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم، مسیر توسعه و آبادانی شهرها و روستاها شکل بگیرید.

ملانوری افزود: در دوره‌ای هم براساس قانون اساسی با برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، رنگ و بوی قانونی‌تر و سازمان یافته‌تری این نهاد گرفت.

استاندار  بیان کرد: در این پنج دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت‌های جدی را شاهد بودیم، اولا تحقق یکی از شعارهای اصلی انقلاب که همان تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم و بحث شایسته سالاری و مردم سالاری دینی بود.

ملانوری ادامه داد: مردم در روستاها در دورترین نقطه کشور با رای و نظر خودشان صالح‌ترین و فعال‌ترین آدم‌ها را انتخاب می‌کنند تا بتوانند حوزه عمران روستاها و شهرها را به‌دست بگیرند و با مطالبه‌گری جدی از سوی منتخبین مردم در سطح مدیریت کشور شکل بگیرید.

او اظهار کرد: باید قدردان انقلاب و نظام اسلامی باشیم که حاکمیت مردم بر مردم ذیل احکام و رهنمودهای مکتب اسلام و بر پایه فرهنگ دینی، انقلابی و جهادی و فرهنگی ایرانی به عنوان فرهنگ غنی کشور برای ما به ارمغان آورد و اکنون ما در سایه این نعمت بزرگ زندگی می‌کنیم.

در این مراسم  امید معاون توسعه روستایی رئیس جمهور ، رحمانی فضلی وزیر کشور و همچنین جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهر ی و روستایی وزیر و رئیس سازمان شهرداری های  و دهیاری کشور  حضور داشتند.

 فرهنگ سرای شهر بیرجند یکی از شاخص ترین پروژه های کشور در حوزه فرهنگ و هنر است.

انتهای پیام / ط آ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.