سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰۰ نفر از سالمندان زنجانی علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

رئیس علوم پزشکی زنجان گفت: تاکنون ۷۰۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال در استان زنجان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افرادی که به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کنند بر اساس نسخ نوشته شده می‌توانند نسبت به تهیه دارو اقدام کنند.

او افزود: خدمات مراکز ۱۶ ساعته به حدی ارزان است که می‌توان گفت رایگان است که این مبالغ در شهر‌ها و روستا‌ها با جمعیتی کمتر نیز با قیمت تمام شده کمتری محاسبه می‌شود.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان گفت: در درمانگاه شماره ۱۴ زنجان خدمات تخصصی نیز ارائه می‌شود و متخصصان عفونی و داخلی به ترتیب در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر در این مراکز حضور داشته و بیماران را ویزیت می‌کنند.

قزلباش ادامه داد: تاکنون ۷۰۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال در استان زنجان واکسن کرونا را دریافت کردند.

او بابیان اینکه استان زنجان بیش از ۱۷ هزار سالمند بالای ۸۰ سال دارد، افزود: پس از واکسینه شدن این افراد به ترتیب رده‌های سنی دیگر واکسینه شده و بر اساس سهمیه استان زنجان، عمده واکسنی که به افراد بالای ۸۰ سال تزریق می‌شود واکسن آسترازنکا و سینوفارم است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان باید تقویت شود، ادامه داد: از محلول‌های حاوی کلر نیز برای ضدعفونی سطوح استفاده شود.

قزلباش افزود: طی ۱۴ ماه گذشته تعداد مراکز ۱۶ ساعته از ۱۱ مرکز به ۳۲ مرکز رسیده و ۲۲ مرکز ۱۶ ساعتی دانشگاهی و ۹ مرکز غیردانشگاهی در استان زنجان فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی ادارات دولتی استان زنجان، گفت: انتقاداتی از رعایت نکردن میزان حضور کارکنان در ادارات با توجه به شاخص‌های تعیین شده وجود دارد که باید برخورد لازم با آن‌ها صورت گیرد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.