سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام مطرح کرد؛

تشدید برخورد با خودرو‌های پلاک مخدوش

سرهنگ کهزادی با اشاره به اینکه دوربین‌های ثبت تخلف و گشت‌های محسوس و نامحسوس در سطح شهر ایلام فعال هستند، گفت: برخورد با رانندگان خودرو‌های پلاک مخدوش تشدید می‌شود.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: برخورد با تخلفات رانندگی همواره در حال انجام است، اما به علت سوء استفاده برخی رانندگان هنجارشکن، برخورد با خودرو‌های پلاک مخدوش در اولویت قرار گرفته است.

او افزود: برخی از رانندگان به منظور فرار از اعمال قانون، پلاک خودرو را به شیوه‌های مختلفی مانند پلاک زیر سپر، استفاده از طلق روی پلاک، ناخوانا کردن پلاک، مخدوش کردن پلاک یا استفاده از پلاک‌های غیر مجاز و ... مخدوش می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام ادامه داد: مطابق قانون کسانی که پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش کرده باشند حتمابه مراجع قضایی معرفی می‌شوند و روند قانونی آن توسط پلیس راهور پیگیری می‌شود.

او بابیان اینکه مطابق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوش کردن پلاک، ۶ ماه تا یک سال حبس به همراه دارد، تاکید کرد: علاوه بر این مجازات، مبلغ ۶۰۰ هزار ریال جریمه و توقیف نیز در انتظار فرد متخلف است.

سرهنگ کهزادی یاد آور شد: از اول فروردین ماه سال جاری تاکنون ۱۷۸ خودروی فاقد پلاک و پلاک مخدوش شناسایی و توقیف شده اند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.