سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد؛

چرا خودرو‌های ایرانی ایمنی لازم را ندارند؟

خلخالی علت اصلی ضعف در خودرو‌های ایرانی را استفاده از فولاد ضعیف می‌داند.

ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باید صنعت خودرو را متحول کرد و به سمت تولید خودروهای مستحکم برویم، گفت: فولاد نقش زیادی در صنعت خودرو و تولید آن دارد.

این کارشناس صنعت خودرو در خصوص تفاوت فولاد استفاده شده در ایران و جهان در صنعت خودرو، گفت: فولاد در ایران به صورت عمده تولید می‌شود، مثلا فولاد مبارکه و فولادسازانی که با خودروسازان در ارتباط هستند،فولاد با استحکام‌های ۱۷۰ مگاپاسکال تولید می کنند، در صورتی فولاد‌هایی که امروزه در دنیا تولید می‌شود ۵۰۰ مگاپاسکال، ۱۰۰۰ مگاپاسکال و یا حتی ۱۵۰۰ مگاپاسکال هم است که در بدنه خودرو استفاده می‌شود.

خلخالی بیان کرد: فولادهایی که اکنون خودروسازان استفاده می کنند، قدیمی هستند و خیلی کم استفاده می‌شود، به طور مثال پراید را اگر با فولاد استحکام بالا بسازیم، تبدیل به خودرویی ایمن می‌شود و می‌تواند استاندارد ایمنی تصادف را پاس کند، یا هر خودرویی دیگر در ایران به این دلیل ایمن نیستند که در  آن از فولاد‌ مستحکم استفاده نمی کنند.


بیشتر بخوانید


این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به نداشتن فولاد ایمن در کشور، گفت: در یک برهه‌ زمانی خودروسازان فولاد وارد می‌کردند و اکنون امکان این واردات وجود ندارد. در حال حاضر فولاد مبارکه ادعا دارد که می‌تواند فولاد ایمن تولید کند، اما باید سفارش گذاری شود، مثلا خودروساز میزان نیاز خود را اعلام کند و از طرفی باید خودروسازان مبلغ فولاد خریداری شده را به موقع بپردازند و تعامل بین خودروساز و شرکت های تولید کننده فولاد باید با کمک نهاد بالا دستی انجام شود تا این صنعت متحول شود.

خلخالی بیان کرد: اگر خودروسازان با فولادسازان تعامل داشته باشند، هم صنعت فولاد و هم صنعت خودرو متحول می‌شود. خودرو مانند لوکوموتیوی می‌ماند که می‌تواند سایر صنایع را تغییر دهد، اکنون خودرو به فولاد استحکام بالا نیاز دارد و اینگونه می توان جلوی تلفات را گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نمی دوونید چرا؟!
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون در واردات و بستن
جمشید
۱۵:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
درخودرو اشکالی نیست٬ اشکال در راننده های کله سیب زمینی است. فقط در ماه فوریه امسال ۱۲۸ نفر در حوادث رانندگی در المان جان خود را از دست دادند. پس اشکال در ب.ام.و و بنز نیست٬
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بله تا حدی میشه گفت بدنه ضعیفه ولی ماشینی مثل پراید ماشین جاده نیست این فقط بدرد ترددهای داخل شهر میخوره بعلاوه الان مهمتر از بدنه کیسه های هوا و دیگر امکانات ایمنی است ،ولی مهمترین عامل اینه که این خودروهای کوچک بدرد جاده های ایران نمیخوره و کسیکه با اینا تو جاده تردد میکنه باید از سمت راست بره و سرعت بالاتر از ۸۰ هم نره اگه میخواد سالم به مقصد برسه
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا نداره عزیزم چون یکسری دزد جنایتکار نشستن پشت میز
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
جوابش یک کلمه هست انحصار انحصار انحصار
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینهاخودروکه نیست فتوشاپه یافتوچاپه منتها مردم بانام خدا سوارمیشنودبرو امیدوارم هیچ حادسه ایی پیشنیا پناه برخداملت مجبورندبادلی کهنه اهن غراضه صدبارزوب شده بخرندوسواربشن گردن باریه پناه برخدا
S
۱۵:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون ایرانیه خب
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرگ دست خداست خودروی ایرانی یه وسیله است
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
تکذیب شد این فتوشاپه واقعی نیست
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
دنبال پرتقال فروش میگردی خبرنگار درسته ؟
علی
۱۵:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
میخوان قیمت خودرو ببرن بالامیگن فولاد استحکام بالا استفاده کنن
ترمز نامطلوب ، طراحی قدیمی ، مرکز ثقل روی اسفالت ، دینامیک افتضاح اینا همه به ایمنی هیچ ربطی نداره
ورق ضخیم استفاده کنید که وزن ماشین میره بالا
استدلال کارشناس مثل خودرو ساختنشونه
درپیتا
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خارجی ها خودرو میسازند گربه داخلش میزازند ببیند گربه خفه میشه سایپا ایران خودرو گربه داخل ماشین میزارند ببیند گربه ازکحا فرار میکنه
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا دادستان افرادی که به عمد با ساخت خودروی بی کیفیت جان مردم را میگیرند را به جرم قتل محاکمه نمی کنه؟
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون از خودشونه
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا؛ دلیل نداره با این همه آبشن ایمنی ضعیف باشه
ارش
۱۴:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو دنیا یه خودروساز بیار که خودروی نا ایمن تولید کرده باشه؟
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودروهای ایرانی خیلی هم خوب هستند هر کی میگه بده دستش نمیرسه به خودرو ایرانی،من پارس تیو۵ دارم سواریشو با هیچ خارجی عوض نمیکنم.
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
برو بایا دوزاری
امثال تو هستن که وضعمون اینه
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس ماشین خارجی سوار نشدی نمیدونی چیه ...چ کیفیتی داره ....من ی دونه مارس تحویل گرفتم ۲۶فروردین تو همون ۴ویلونتر اول خاموش شد دیگه روشن نمیشه....پس حرف الکی نزن
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
ناشناس ۱۵:۴۳ چرا فکر میکنی چون یه ماشین خراب شد بقیه هم خرابه؟
اگه به این باشه دوست من هم یه ماشین صفر کیلومتر از ایران خودرو تحویل گرفت درب جولو سمت شاگرد مشکل داشت موقعی که درب بسته بود یه دست میتونست ازش رد بشه و بیاد تو ماشین.
یا خودروهای پژویی که سال 83 تحویل مردم دادن و آتیش میگیرفت، آخرش چی شد ؟ چقدر خسارت به مردم دادن؟
ماشین به خرابی نیست به استحکامه.
من با چشم خودم تصادف موتور با پراید دیدم ، پراید تا داشبورد جمع شد. این ایمنیه؟ شما حاظری تو چنین ماشینی بشینی؟ حاظری اجازه بدی پدر ، مادر یا سایر اعضای خانوادت تو چنین ماشینی بشینه؟
الان ما داریم فقط با اجبار پیش میریم.