سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف فیزیکی بیش از ۵ هزار پرونده قضایی در دادگاه‌های استان قزوین

معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین گفت:از آغاز اجرای طرح تا پایان سال ۹۹ که شش ماه بوده است ۵ هزار و ۶۰۷ پرونده با حذف کامل فیزیک و اوراق، رسیدگی شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، عمران تقوی همت آبادی معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین افزود: از آغاز اجرای طرح تا پایان سال ۹۹ که شش ماه بوده است، ۵ هزار و ۶۰۷ پرونده با حذف کامل فیزیک و اوراق، رسیدگی شده اند.

همت آبادی افزود: از مهر ماه سال ۹۹ این طرح به مرجله اجرا رسید و در برخی موضوعات و عناوین از قبیل طلاق توافقی، تامین دلیل، حصر وراثت و ... کلیه اقدامات لازم بدون وجود فیزیک پرونده انجام و با استفاده از بستر الکترونیکی موجود این پرونده‌ها نیز به صورت الکترونیکی در شعبات مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

او اضافه کرد:در راستای اجرای سیاست قوه قضائیه مبنی بر توسعه دستگاه قضایی هوشمند این طرح علاوه بر تسریع در رسیدگی قضایی، کاهش اطاله دادرسی و رفع کامل، احتمال مفقود شدن اوراق قضایی در کاهش هزینه‌های رسیدگی بسیار موثر می‌باشد. 

معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین در ادامه گفت: در حال حاضر در شعب خانواده، جزایی، برخی حقوقی و شورای حل اختلاف این اقدام صورت گرفته که از ابتدای هفته آینده کلیه شعب استان مجهز به امکانات ایجاد پرونده الکترونیک و به تبع آن حذف فیزیکی پرونده‌ها می‌گردند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.